1977-ben a Lamborghini belevágott egy katonai terepjáró fejlesztésébe, ami a Cheetah nevet kapta és az utastér mögötti, Chryslertől származó V8-as hajtotta. Nem csak a seregre számítottak, hanem az olajkutató és -termelő ipar vállalkozásokra is. Igaz, hogy a Cheetaht maga a dizájner, Rodney Pharis prezentálta az amerikai hadseregnek, de ők nem tesztelték az autót. Valamit tenni kellett.

Szerencsétlen manőverezhetőséget adott a Cheetahnak a hátra pakolt nagy és nehéz motor, ezért kitalálták, hogy az amerikai nyolchengeres helyett inkább a Countach V12-esét rakják bele az új terepjáróba, méghozzá az orrába. Ez lett az 1986-ban bemutatott, már civil felhasználásra is éppen alkalmas LM002-es, az autók Rambója.

A Lamborghini LM002 az autók Rambója 2

Valamivel több mint 300 darab készült a Lamborghini LM002-esből 1993-ig, ez pedig itt a negyvenedik darab 1987-ből. Kiemelkedően jó állapotát 11 hónapnyi restaurálás adta meg. Tulajdonosa még 2003-ban vásárolta az autót és rendesen használta úton és keményebb terepen, továbbá szerepelt a Top Gear adásában is Stiggel a kormánynál.

A Lamborghini LM002 az autók Rambója 3

5,2 literes, 12 hengeres motorja 450 lóerős és ötsebességes kézi váltó kapcsolódik hozzá, valamint összkerékhajtás. A tankja 169 literes (45 amerikai gallon), amiből előszeretettel fogyaszt is. A Lamborghini LM002 kétség kívül minden idők legsúlyosabb karakterű terepjárója.

Forrás: Bell Sport & Classic