Piero Lardi Ferrari és Sergio Pininfarina még az 1995-ös Genfi Autószalon előtt, egy exkluzív eseményen mutatta meg a vállalat legújabb szupersportautóját. A Ferrari F80-essel a márka 50. születésnapját ünnepelték. Másnap a nagyközönségnek hatásos bevezetővel készült Luca di Montezemolo, aki azt mondta: “Ötven év versenyzés, ötven év győzelem, ötven év kemény munka.”

Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 1
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 2

Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta

Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta

Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 21
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 22
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 23
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 24
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 25
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 26
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 27
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 28
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 29
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 30
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 31
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 32
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 33
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 34
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 35
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 36
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 37
Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 38
Fotó megosztása:

Pininfarina tervezte a Ferrari Mythost is, amit az 1989-es Tokiói Autószalonon mutattak be és ez a tanulmány jelentette az F50 ​​stílusának alapját. Meghagyták a legfőbb vonalakat, az orrot azonban bura alá helyezett projektoros lámpákkal és két, hatalmas nyílással formálták át. A folyamatosan emelkedő övvonal aztán egy méretes hátsó szárnyban végződik. Az egész olyan, mintha az F40-es lágyabb, sokkal inkább ’90-es évekhez igazodó változata volna.

Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 39

4,7 literes a 65 fokos hengerszögű, szívó V12-es motor, ami szoros rokonságban van azzal a blokkal, mely Alain Prost Ferrari 641 Forma-1-es versenyautóját hajtotta. A nikasil bevonatos blokkba kovácsolt alumínium Mahle dugattyúk kerültek, továbbá szárazkarteres, így a leggyorsabb kanyarokban sem marad kenés nélkül a motor. 8000-es fordulaton 520 lóerőt ad le, nyomatékból 471 Nm áll rendelkezésre 6500-tól. A mérések szerint 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 325 km/óra a végsebessége.

Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 40

Nem kisebb feladatot kapott a Bilstein, minthogy olyan elektronikusan vezérlet, adaptív lengéscsillapítókat tegyen az F50-es alá, amitől a vezető azt érzi, hogy egy F1-es versenyautóban ül, aminek van utasülése és ablaktörlője. A Campagnolo-kat halványan megidéző 18 colos magnézium felniket a Speedline szállította.

Mindenki ezt az F50-es Ferrarit csodálta 41

1995-ben gyártották le a 103114-es alvázszámú Ferrari F50-est, ami a második szériagyártású F50. Ez az autó szerepelt 1995 szeptemberében a Frankfurti Autószalonon is. “Az F50 az első és utolsó kétüléses Forma-1-es autó” – foglalta össze Montezemolo. Miután letudták a kötelező megjelenéseket, a berlini Ferrari gyűjtő Michael Gabel vette meg az autót. Most pedig több mint 850 millió forintnak megfelelő összeget várnak érte a Sotheby’s május végi aukcióján.