Íme, a hat példakép a Toyota motorsport-tevékenységeinek hőskorából, amelyek utódait most meghajtogatod a srácokkal.

Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 1

Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT

Hogy a frissen bevezetett 2000GT kupé motorsport-alkalmasságát bizonyítsa, a Toyota 1968-ban benevezte a modell egy gyárilag felkészített példányát a Yatabe versenypályán rendezett, 72 órás monstre hosszú távú versenyre. A zöld-sárga fényezésű 2000GT bámulatos 207,2 km/óra átlagsebességet ért el a döntött kanyarú pályán, a három nap során megdöntött három világcsúcsot, és tizenhárom új nemzetközi rekordot állított fel.

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 2

Yatabe Speed Trial Toyota 2000GT

Shelby Toyota 2000GT

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 3

Shelby Toyota 2000GT

Hogy megtámogassa a 2000GT észak-amerikai bevezetését, a Toyota benevezet az SCCA bajnokság szériamodellek számára kiírt géposztályába. Az autót maga Carroll Shelby készítette fel: alacsonyabb profilú abroncsokat szerelt fel, új futómű-elemeket épített be, valamint a furat megnövelésével, illetve új, alumínium hengerfej felszerelésével 200 lóerőre növelte a motor teljesítményét.

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 4

Shelby Toyota 2000GT

Ove Andersson Toyota Celica 1600GT

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 5

Ove Andersson Toyota Celica 1600GT

Ezzel az autóval vette kezdetét a Toyota raliprogramja. A későbbi Toyota Team Europe alapítója, a svéd Ove Andersson a gyártól kért és kapott, vadonatúj Celicát készített fel versenyzésre. Az autó 1972-ben kategóriagyőzelemmel zárta legelső raliját – a többi pedig már, ahogy mondani szokás, történelem. Ez volt egyébként a Toyota egyetlen olyan rali versenyautója, amely nem fehér alapszínnel állt rajthoz.

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 6

Ove Andersson Toyota Celica 1600GT

IMSA GTU Toyota Celica  

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 7

IMSA GTU Toyota Celica

1979-ben megalakult a Toyota Racing Development (TRD) észak-amerikai részlege, és hogy ennek nyomatékot adjanak, a TRD japán központja két darab harmadik generációs Toyota Celicát épített, amelyekkel 1981-től az IMSA GT bajnokság GTU géposztályában indultak. A program akkor vált igazán sikeressé, amikor Dan Gurney csapata, az AAR (All-American Racing) vette át a felügyeletét.

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 8

IMSA GTU Toyota Celica

Castrol Toyota Celica GT-Four

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 9

Castrol Toyota Celica GT-Four

Noha világbajnoki címeket az elődmodellek (ST165 és ST185) szereztek a Toyotának, a Celica GT-Four program csúcspontját képviselő, már az új generációs Celicára épülő ST205 érdemei is említésre méltók. A kor legfejlettebb hajtáslánc- és aerodinamikai technológiáit alkalmazó raliautó jóval gyorsabb volt az ST185-nél, amit 1996-os Európa-bajnoki címe is igazolt.

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 10

Castrol Toyota Celica GT-Four

Esso Ultron Tiger Toyota Supra

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 11

Esso Ultron Tiger Toyota Supra

Míg a Toyota WRC raliprogramját hagyományosan a Castrol támogatta, a japán GT bajnokságban induló csapatok egy idő után egy másik olajcéggel kötöttek megállapodást. Az Esso kabalaállata, a tigris rendkívül ötletes és látványos formában jelent meg a Corolla WRC módosított motorjával szerelt Toyota Suprákon, emlékezetessé téve az 1999-es 2000-es szezonokat.

Nagypapa-ruhába bújt a Toyota GT86 12

Esso Ultron Tiger Toyota Supra

Forrás: Smarter Media
Kapcsolódó címkék: GT86 Toyota Toyota GT86