Nagyjából mindennél jobban szeretnék a másik két E46-os mellé egy M3-as BMW-t. Mert a 911-esen innen nekem ez az autó jelenti a tökéletességet. Felette már az én szívemben is csak egy Porschénak van hely. Azért, mert jó méretű, jó balanszú, jó motorú, gyönyörű hangú. Már éppen elég modern, de még éppen elég analóg autó.

Néhány sajtóúton, amikor az instruktorokból a vacsoránál végleg kiborul a benzinvérűség, akkor a nagyja mind egyet mond: az E36 M3 GT-nél már csak az E46 M3 CSL jobb. Minden M3-as felett ott áll a CSL, ez nem kérdés.

S54B32 kód alatt fut az a 3,2 literes, 8000-ig forgó sorhatos, ami itt 360 lovat tud. De nem intézték el ennyivel. Kipakolták belőle a felesleges súly egy részét is, összesen 110 kilót. Így lett 1385 kg a CSL tömege. Karbon teteje van és magnéziumból készült felnijei, az átdolgozott lökhárítók és a csomagtérfedél miatt nagyobb sebességnél 50%-kal több leszorítóerőt termel.

Hősöm az ember, aki kézi váltót pakolt a BMW M3 CSL-be! 2

Viszont csak SMG váltóval lehet kapni. Hogy mennyiért? Arról inkább ne is beszéljünk! Ezek ma már gyűjtői ritkaságok. Épp ezért örülök annak, hogy valaki végre bevállalta, hogy megszabadítja az SMG-től, és a Getrag 420-as rendes, manuális változatát pakolja bele.

Igaz, hogy az elektrohidraulikus váltó 80 milliszekundum alatt vált fokozatot, de nem az üzembiztosságáról híres. Meg egyébkét is: nézd, mennyivel nagyobb móka már egy kézi váltós M3!