1998 márciusának utolsó napján a McLaren F1, pontosabban a magasabb fordulatot engedő XP5 prototípus megfutotta a 386,4 km/órás sebességet. Ez azóta sem egy elhanyagolható világrekord, a szívómotoros autók között pedig máig csúcs, a 90-es évek végén meg egyenesen egy útra eresztett űrrakétának tűnt. A  Gordon Murray tervezte szupersportautó vezethetőségét is dicsérték és olyan vevők csaptak le rá, mint Brunei szultánja, Rowan Atkinson vagy éppen Elon Musk.

Köszönhetően a 641 mm-rel hosszabb farnak, a versenyzésre reszelt McLaren F1 GTR Longtail nagyobb leszorítóerőt termelt. Ezek az autók kőkemény versenygépek, melyeknek motorját 6,1 literesre fúrták fel, a súlyukat pedig 910 kg-ra szorították le. Összesen 10 darab készült belőle és ez itt a 19R alvázszámú példány, amit McLaren fejlesztési prototípusként használt. Később a Lark színeiben lépett pályára a Suzukában rendezett 1000 km-es versenyen.

A McLaren F1 GTR Longtail a 90-es évek legsúlyosabb szuperautója 2

Versenyszabályzattól függ, de legtöbb esetben a BMW S70/2 kódú motort 600 lóerős teljesítményre lőtték be. Hozzá a kéziváltó helyett szekvenciálisat kapcsoltak az F1 GTR-ben. Az egészben nem is a korszakot tökéletesen megidéző dekor a legjobb, hanem az, hogy a Lazante és a Gordon Murray Design alakította át utcai használathoz. Már amennyire kényelmes lehet egy ilyen atomvillanással boltba járni.

A McLaren F1 GTR Longtail a 90-es évek legsúlyosabb szuperautója 3

1997-ben a Le Mans-i verseny híres Mulsanne egyenesében 317 km/órás tempót ért el. Az ellenfelei között volt a Porsche 911 GT1 Evo és a Nissan R390 GT1 is. Ezt a konkrét autót egyébként a Goodwoodban rendezett Sebesség Fesztiválon is meghajtották már. Nézd!

Forrás: Tom Hartley
Kapcsolódó címkék: BMW McLaren mclaren f1 mclaren f1 longtail V12