Walter Röhrl igazi legenda, aki a legbrutálisabb járgányokkal versenyzett, és ma is szívesen ül olyan autóba, amit nem szabad utcára engedni. Röhrl március 7-én ünnepelte 73. születésnapját, amire igazán különleges darabbal lepte meg magát: egy olyan 356-os Porschéval, amilyen tényleg csak neki van.

Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 1
Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 2

Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl

Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl

Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 9
Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 10
Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 11
Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 12
Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 13
Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 14
Fotó megosztása:

Az autó története is érdekes, a korábban repülőgépeket szerelő Viktor Grahser kezdte el építeni. Ő egyébként az Australian Porsche 356 Register egyik alapítója is. Két másik autó mellett kitalálta, hogy az 1959-es 356 B-be berakja az 1977-es 930 Turbóból származó hathengeres boxermotort. Ez volt egyébként az első 911 Turbo.

Grasher ezekkel az autókkal tért vissza Ausztráliába, ahol párnázott székén ült a konténer bal oldalán, és nézte az autót. Pontosan tudta, hogy rengeteg munka lesz még vele. Sajnos nem tudta befejezni, halála után Rafael Diez vásárolta meg a modellt.

Egyedi Porschéval ünnepli szülinapját Walter Röhrl 15

Diez nem csak helyreállította, de be is fejezte az autót, amit Porsche 356 3000 RR-nek hívnak. Az autó karosszériáját kiszélesítették, az első lökhárító alatt pedig a 911 S stílusában dolgozták át a lemezt. A szürke fényezéshez vörös belsőt párosítottak.

A különleges 356-os Porsche tesztelésére még 2018-ban kérte fel Diez Walter Röhrlt. Röhrl bevállalta, pedig nem számított arra, hogy a 260 lóerős 356 különösebben jó lesz majd. Meglepetésére az autó remeknek bizonyult, méghozzá annyira, hogy meg is vásárolta.