Bő tíz éve még más szelek fújtak az autógyártásban. A dízel nem szitokszó volt, hanem az alacsony fogyasztás és a bődületes áradó erő áldása. A dízeljárgányok taroltak a hosszú távú versenyeken, sorra aratták a győzelmeket a Le Mans-i 24 órás futamon, és ennek hatása a személyautók piacára is átszivárgott. Vagyis az Audi pont úgy gondolta, lehet piaca egy V12-es 500 lóerős, 1000 Nm nyomaték leadására képes gázolajos Q7-esnek.

Ez volt a világ első, sorozatgyártású V12-es dízel személyautója, a hatliteres blokk álló helyzetből 5,5 másodperc alatt lőtte a német acélgolyót 100-as tempóra, a végsebességet 250-nél korlátozták. Ma erre a gépre biztos művért kennének az autókiállításokon feltűnő, bolygót féltő aktivisták, és pont ezért érdekes vétel lehet egy ilyen autó 7 millióért.

Újkori ára 40-45 millió forint lehetett, tíz év alatt ez brutális értékvesztés, de itt összeadódik a felső polcos luxus, a hatalmas, nyűgös dízelmotor, és a vége 6-7 millió forint körüli ár a hazai piacon. 

Már hétmillióért tiéd lehet a hedonista dízelluxus csúcsa 1Már hétmillióért tiéd lehet a hedonista dízelluxus csúcsa 2Már hétmillióért tiéd lehet a hedonista dízelluxus csúcsa 3

Mert ilyen nem lesz még egy, ez már szinte biztos, dízel se nagyon marad a jövőnek, ekkora meg pláne nem, 20-30 év múlva a közlekedés furcsaságainak kiállításán találkozhatunk vele legfeljebb. Vagy a saját garázsunkban, ha megvesszük most egy jobban felszerelt Suzuki Vitara áráért. 

Érdekes adalék, hogy tíz év alatt mennyit változott a csúcs Q7-es. A jelenleg futó darabhoz kérhető egy 4 literes, V8-as turbódízel is, melyre villanykompresszort szereltek. Így a teljesítménye valamivel alacsonyabb, 435 lóerő, nyomatékból is 900 Nm jut. A friss SQ7 TDI 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra. Roppant kicsi a különbség.

Forrás: Youtube
Kapcsolódó címkék: Audi Q7 V12