1983-ban kezdte el Indiában gyártani a Maruti 800-at a Suzuki és ez lett a Hindustan Ambassador után a második leghosszabban gyártott autó az országban. 31 év és több mint 2,8 millió darab után 2010-ben állt le a gyártása.

A használtautó-piacon még itthon is feltűnik pár darab. Jelenleg valamivel több mint tíz van a HaHu-n, a kínálat tetejét egy 185 ezer forintért kínált autó jelenti. A legolcsóbb úgy 20 ezer forint, hogy ennél sokkal inkább néz ki autónak:

Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót 1
Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót 2

Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót

Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót

Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót 7
Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót 8
Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót 9
Indiaiak csinálták meg a legolcsóbb villanyautót 10
Fotó megosztása:

Az indiai mesterek úgy döntöttek, hogy végre tényleg csinálnak egy megfizethető villanyautót, ami bírja a városi tempót (50 km/óra) és ehhez tökéletes alap a gyári állapotában is 650 kg-os Maruti 800.

A blokkot csak azért hagyták benne a motortérben, hogy egy acéllemezt erősíthessenek rá, amire majd a 4 kilowattos villanymotor kerül. Így meg tudták tartani az eredeti motortartó bakokat és a váltót is. Az energiát egy 40 amperórás lítium-ion akkumulátorban tárolja. A fejlesztésnek ebben a stádiumában még pontos adatok nem állnak rendelkezésre a hatótávról. A WLTP vagy EPA méréséről pedig valószínűleg nem is hallottak. Nézd meg videón ezt a mérnöki csodát: