William Heynes, a Jaguar főmérnöke valami egészen újban gondolkozott a D-Type kapcsán. A korábbi csővázas C-Type után rengeteg olyan mérnöki megoldást talált, amit a második világháború és a repülés fejlődése tett elérhetővé. A D-Type éppen ezért egy alumínium ötvözet monocoque köré épül. Az ehhez rögzített alumínium segédkeretekre került a motor, a kormánymű és a futómű is.

Malcolm Sayer a világháború alatt a Bristol Aeroplane Company-nál dolgozott. Aztán átigazolt a Jaguarhoz, ahol a repülőgépeken bevált aerodinamikai megoldásokat használta. Miatta kellett William Heynesnek száraz karteresre alakítania a motort. Így csökkent a blokk magassága, így az autó homlokfelülete is. A cél az volt, hogy Le Mans-ban, a Mulsanne egyenesben a lehető leggyorsabb és legstabilabb legyen a D-Type. 

Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 1
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 2

Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type

Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type

Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 25
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 26
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 27
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 28
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 29
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 30
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 31
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 32
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 33
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 34
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 35
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 36
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 37
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 38
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 39
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 40
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 41
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 42
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 43
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 44
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 45
Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 46
Fotó megosztása:

278 km/órás sebességgel száguldott a Jaguar D-Type a Mulsanne-ban, ekkor a 4,9 literes motorral szerelt Ferrarik 257-tel. Ez azonban nem volt elég az 1954-es Le Mans-i 24 órás versenyhez. A Jaguarok üzemanyag-ellátási problémákkal küzdöttek, így a Ferrari húzta be az első helyet.

Jack Bryson, az ausztrál importőr 1955 júniusában rendelte meg Bib Stillwell kérésére a hetedik privát versenyzésre készített Jaguar D-Type-ot. Az autó 1956 januárjában érkezett meg Melbournebe. Stillwell nem hagyta porosodni, rögtön indult a Bathurst 500-on, a Rob Roy Hill Climb-on és nem hagyta ki a South Australia Trophy-t sem Port Wakefieldben, ahol győzelmet aratott.

Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 47

Már a harmadik név került elő az autó életében, de csak szaporodtak a versenyek és a D-Type ezeken mindig jó helyen végzett. Mindig a mezőny elején járt a Jaguar, amibe 1958-ban  David Finch a gyárból rendelte meg a 3,8 literes sorhatot (valamivel több mint 260 lóerős). A ’60-as évek elején egy kicsit viseletes volt már az autó, ezért Sydney-ben, a karosszériás Ian Standfield készített rá új orrot. A Le Mans-i versenyautók stílusában, így picit hosszabb lett a géptető. Ezt később az eredetire alakították vissza.

Továbbra is indulhat vele bárki az FIA klasszikus autók számára rendezett versenyein, ahogy a korábbi gazdái is tették. Ez a Jaguar D-Type már csak azért is különleges, mert 65 éve rendszeresen felbukkan futamokon, mégis az egyik legeredetibb mind közül. A becslések szerint a február eleji Párizsban rendezett aukción több mint 2 milliárd forintért kel majd el.

Ma is versenyre kész a 65 éves Jaguar D-Type 48