Sok mindent láttunk már elhagyott autó témakörben. A lengyel-ukrán határon például azért gyűlnek halomban az autók, mert a szigorú szabályok miatt az ukrán vendégmunkások inkább a határnál hagyják az olcsó, amúgy is rossz állapotú autókat. Más alkalommal befektetési szándékkal raktároz valaki kocsikat, és végül az üzlet bedől, az autók elfelejtődnek.

A vízkáros autók sem kellenek senkinek, gyakran ezeket is a szabad ég alatt eszi meg a rozsda végleg. 

Ez a német-orosz történet viszont kilóg a sorból, mert nincs kacifántos politikai háttér, természeti katasztrófa az eset mögött. Egyszerűen Németországban senkinek sem kellettek a Lada Samarák, amelyeket egy kis településen akart értékesíteni a helyi Zetor traktorokra szakosodott kereskedő. 

Az autók pedig maradtak a telepen, a fényképek alapján három darab az épület előtt gyűjti a mohát nulla kilométer futásteljesítménnyel. Az orosz források pedig azon keseregnek, hogy nekik nem is jutott ezekből az extrákkal teletömött darabokból, mivel a magasabb felszereltségű darabokat csak exportra gyártották a Ladánál, de úgy tűnik, ez sem volt elég a nyugati konkurenciával szemben. 

Új autók rohadnak évek óta érintetlenül egy német faluban 2Új autók rohadnak évek óta érintetlenül egy német faluban 3Új autók rohadnak évek óta érintetlenül egy német faluban 4Új autók rohadnak évek óta érintetlenül egy német faluban 5Új autók rohadnak évek óta érintetlenül egy német faluban 6