A Pagani Zondát az 1999-es Genfi Autószalonon láthatta először a közönség, és egészen 2017-ig marad gyártásban. Majdnem 20 év alatt csupán 140 darabot készítettek belőle, amiben a különböző prototípusok is benne vannak. Az autót eredetileg Juan Manuel Fangio után Fangio F1-nek keresztelték volna, de az argentin versenyző 1995-ös halála után a Zonda név mellett döntöttek. A Riviera pedig egy egészen különleges példánya a Zondának.

1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 1
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 2

1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda

1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 14
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 15
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 16
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 17
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 18
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 19
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 20
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 21
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 22
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 23
1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 24
Fotó megosztása:

Eredetileg egy sárga Zonda F volt, aztán tulajdonosa visszaküldte a Paganinak, hogy elvégezzék rajta a 760-kezelést, így teljesen egyedi lett az autó. A karbon karosszériára fehér fényezés került, amit kék csíkokkal díszítettek. A beltérben szintén kék kárpitozást kaptak az ülések és az ajtópanelek. Az autó a francia Riviéra hangulatát idézi.

1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 25

A Zonda F-ben lévő M120-as kódú Mercedes V12-es eredetileg 600 lóerőt ad le 6150-es fordulaton, ám a Riviera motorja sem marad meg ezen a szinten. A 7,3 literes szívómotorból 750 lóerőt hoztak ki. Az autó számos elemet örökölt a Zonda Cinquétől. Ilyen a hátsó szárny, a tető légbeömlője és az első splitter.

1,6 milliárdot ért ez az egyedi Pagani Zonda 26

A 900 kilométert futott autót a Silverstone Auction novemberi árverésén vásárolta meg egy licitáló 5,5 millió dollárért, ami 1,65 milliárd forintnak megfelelő összeg.