Wokingban mindig csinálnak valami olyat, ami egész egyszerűen túl kemény ahhoz, hogy utcára engedjék. Ilyen a McLaren Senna GTR is. Ezzel az autóval nem lehet elmenni a boltba, de még csak a közeli sarokig sem, és nem csak azért, mert nem kap rendszámot, hanem azért mert fennakad egy falevélen is. A Senna GTR arra való, hogy versenypályán használják. És nem kaparinthatják meg túl sokan, mert csak 75 darab készül belőle. Ennek ellenére már akad eladó. Nagyjából 530 millió forintért.

Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 1
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 2

Ezt a Sennát is csak versenypályán látni

Ezt a Sennát is csak versenypályán látni

Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 16
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 17
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 18
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 19
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 20
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 21
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 22
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 23
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 24
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 25
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 26
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 27
Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 28
Fotó megosztása:

Ez részben annak is szól, hogy rettentően ritka. Részben pedig annak, hogy tényleg versenytechnika van karbonba csomagolva. Már az utcai McLaren Senna sem egy szerény gép, sokan kritizálták is a formája miatt, de mindennek funkciója van rajta. Az aerodinamika pedig a GTR-nél fokozottan fontos, ezért rengeteg apró vagy épp látványos terelők és örvénygenerátorok vannak rajta.

Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 29

LMP1-stílusú véglapok vannak a hátsó szárny mindkét oldalán, mely 250 km/órás sebességnél 1000 kg leszorítóerőt termel (összehasonlításképp a Sennáé 800 kg-ot). A szárnyat hidraulika vezérli és folyamatosan mozog annak érdekében, hogy mindig a helyzetnek megfelelő pozícióban álljon. DRS is van, de működik légfékként is, így 3 g-vel képes lassulni a Senna GTR.

Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 30

Rádiórendszer, VBOX HD adatrögzítő, FIA által jóváhagyott hatpontos övek és rengeteg szénszálas panel van az utastérben. A karbon kagylóülések azért megmaradtak, hogy ne csak egyedül élvezhesse a pályázást a vezető. Sok cuccot dobtak ki belőle, de a versenyautók esetében olyan hizlaló tényezők vannak, mint a pneumatikus emelőrendszer. Ennek ellenére a Senna GTR súlya folyadékok nélkül 1188 kg.

Ezt a Sennát is csak versenypályán látni 31

M840TR-nek hívják azt a 4 literes, szárazkarteres, biturbó V8-ast, ami a Senna GTR-ben van. Mivel nem kellett semmilyen közúti autóknál használatos normához igazodniuk, ezért alaposan átdolgozták a dugattyúktól a kipufogóig az egészet. Így 825 lóerős és 800 Nm nyomatéka van, amivel 2,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra.