A Ford Mondeónak ugyan mindig akadt sportos változata, de elődje, a hátsókerék-hajtású Sierra sokkal több vezetési élményt tartogatott. Míg nálunk egy kis crossover viselte a Fusion nevet, addig Amerikában épp a középkategóriás szedánt hívják így. Az alapok és a forma azonban ugyanaz, mint az európai Mondeo esetében. Nem lenne könnyű táncba vinni a driftpályán, de Matt Soppa megoldotta.

Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 1
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 2

Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo

Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo

Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 11
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 12
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 13
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 14
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 15
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 16
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 17
Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 18
Fotó megosztása:

Eredetileg kétliteres, négyhengeres motor állt keresztben a motorháztető alatt, az első kerekeket hajtotta, de némi átalakítással bepasszírozták a Mondeo orrába a Mustang 5 literes, V8-asát. Ehhez szükségük volt egy korábbi Mustang-segédvázára. A motorhoz egy 2007-es GT500-ból származó Tremec TR6060-as váltó kapcsolódik, hogy bírja a gyűrődést.

Hogy Soppa ne csak egyedül élhesse meg a kilinccsel előre haladás élményét, a becsövezett autóban két OMP kagylóülés kapott helyet.

Kilinccsel előre tud igazán menni ez a Mondeo 19

A hidraulikus kézifék nem hiányozhat, hiszen a profi drift elengedhetetlen kelléke, de a fékek és a kipufogó is átdolgozott a Mondeo-héj alatt.