1976 elején gyártották a 9117600881-es alvázszámú Porsche 911 Carrerát, de csak a következő év elején került Sobislav Zasadához, aki azért rendelte, hogy részt vehessen vele a London-Sydney Marathon-on. Másodpilótája Wojciecj Schramm volt és a páros nagyon sokáig a gazdag költségvetésből gazdálkodó Mercedes csapat előtt teljesítette a szakaszokat a 30 ezer kilométeres futamon. Egészen Szingapúrig sikerült maguk mögött tartani a Mercedes 280 SE-ket. Végül a 911-es az összetett 13. és a kategória 10. helyén futott be a világ leghosszabb versenyén.

40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 1
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 2

40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es

40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es

40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 22
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 23
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 24
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 25
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 26
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 27
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 28
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 29
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 30
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 31
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 32
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 33
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 34
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 35
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 36
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 37
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 38
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 39
40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 40
Fotó megosztása:

Ezt követően a Porsche Ausztrália vette meg az autót és néhány levélváltás után a gyár jóváhagyta, hogy jobbkormányossá alakítsák át. Az autó aztán több futamon is indult különböző pilótákkal. 1979-ben például a Repco Reliability Trial-on állt rajthoz, mely egy 18 616 kilométeres verseny ausztrália körül. Utána a ’80-as évek közepén versenyzett újra az autó, akkor egy felújítást követően indult Safari Rally-n. Ám az ötödik napon műszaki hiba miatt kénytelenek voltak feladni a versenyt. Az autó azonban több tulajdonos és számos szervizelés után továbbra is versenyzik a megfelelő, FIA által elfogadott átalakításokkal. Így már nem csoda, hogy ez az egyik legtöbb versenykilométert futott autó.

40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 41

Bár a motort több alkalommal is felújították, a karosszéria alapvetően megmaradt a régi formájában. Ez persze azt is jelenti, hogy minden versenyzéssel eltöltött kilométer meglátszik rajta. Nincs olyan oldala, ahol ne lenne kopott a Martini csíkos fényezés vagy horpadt a bódé. De az autó ettől még kiválóan üzemel és bármikor benevezhető egy klasszikus autóknak szánt eseményre.

40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 42

3 literes, hathengeres boxermotor dolgozik a 911 Carrerában, mely 200 lóerős. Az utcai változat 6,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 236 km/óra. Az újabb modellben a forgattyúsház és a váltó már alumíniumból készült a korábbi magnéziummal ellentétben, hogy tartósabb legyen. Ezzel együtt javítottak az autó hűtésén és átdolgozták a kipufogóját is.

40 éve versenyzik megállás nélkül ez a Porsche 911-es 43

190 millió forint körüli összeget vár a Bonhams aukciósház a rally Porsche 911 Carreráért, mellyel a leendő tulajdonos egész biztosan benevezhet bármilyen klasszikus autóknak szánt versenyre.