Szintet lépett a türelmetlenség a Porsche háza táján és már azt sem várják meg, hogy készen legyen egy versenypálya, mielőtt beállítanak rajta egy körrekordot. A svédországi Gotland Ringnek jelenleg csak a fele van leaszfaltozva, a további részeken jelenleg murva van a nyomvonalon. Ez viszont pont kapóra jött az új Cayenne Turbo S E-Hybrid bemutatásához a versenyző és tévés Tim Schricknek.

680 lóerős teljesítményével és persze méreténél fogva is a kínálat csúcsán áll a Cayenne Turbo S E-Hybrid. Ebben a 4 literes, biturbó V8-as motor épp úgy 550 lóerős, mint a Turbóban, de mellé akad egy 136 lovas villanyos segítség is. A rendszer maximális nyomatéka 900 Nm. A WLTP szerint teljesen elektromosan 32 kilométert képes megtenni a konnektorról tölthető izmos Cayenne. 135 km/órás tempóig bírja kizárólag villannyal.

Több mint 2,5 tonnáját 3,8 másodperc alatt lövi 100-as tempóra és akár 295 km/órás sebességgel is zúzhat a belső sávban. Most azonban a félkész Gotland Ringen kellett bizonyítania, ahol 3 perc 51 másodperces időt autóztak vele.