A Magyar Közútban az a kellemetlen, hogy mikor az ember épp a leghabzóbb szájjal kezdené szidni őket valami érthetetlen felbontás, építés miatt, mindig elegánsan meg tudják magyarázni, hogy pont őket nem kell szidni a szívás miatt. Nincs ez másként az M0 esetében sem. A sztori röviden: azért kell most megint lezárni és feltúrni pont a legutóbb felújított szakaszt, mert legutóbb valójában ezt nem is annyira újították fel.

A nyugati szektor bővítése 2010-ben kezdődött, a munkák során kezdetben értelemszerűen a régi útpályán haladt a forgalom, amíg épültek az új sávok. Amikor pedig elkészült minden, ami új, a forgalmat átterelték az új szakaszra, és kezdődhetett a legrégebbi, jócskán leharcolt rész teljes rekonstrukciója.

Tudtad-e?

Egy kis bennfentes infó: az M0 autóút minden, egyenként 4 méter széles betontáblája saját sorszámot kapott, amely elárulja, hol vagyunk. Az irányt ugye jó esetben magunk is tudjuk (az autópályákat, autóutakat a kilométerszám növekedése irányában állva osztjuk bal és jobb pályára), az első két szám a kilométerszelvény, a következő a százméteres táv, az utolsó kettő pedig a tábla sorszáma. Vagyis: a 45,3 kilométernél plusz 15×4=60 méternél, azaz az M0 nulla pontjától, az M0-M1 csomópontjától számított 45356-60 méterénél állunk épp

Megtudtuk, miért van káosz az M0-son 1

Pontosabban kezdődhetett volna, ha erre a források akkor rendelkezésre álltak volna. A felújításra szánt összegek csak arra voltak elegendőek, hogy az útszerkezet teljes cseréje-feljavítása nélkül az addigra alaposan elhasználódott burkolatot javítsák ki, újítsák fel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában.

Ez a kétségkívül pofás és jó minőségű aszfaltburkolat, amely még menőbbnek és drágábbnak is tűnt, mint az M0 többi, valóban új, betonból készült, tehát az aszfaltnál lényegesen tartósabb része, eddig bírta: az alaposan megnövekedett kamionforgalom mára annyira kicsinálta a szerkezetet, hogy itt is meg kell csinálni a teljes rekonstrukciót. Valamikor 2021-re lesz kész itt az út, szintén a NIF Zrt. beruházásában.

A teljes cikket, amely kiterjed a magyar autópályák “titkaira”, itt lent találod: