Igazi kincs kerül kalapács alá augusztus harmadik hétvégéjén az RM Sotheby’s árverésén a kaliforniai Monterey-ben. Első ránézésre nincs semmi kirívó a 2005-ös Porsche Carrera GT-n, azonban egy kicsit mélyebben megismerve a kortalan külsejű autót, a lelkesedés hamar az egekbe szökik.

A gépház alatt egy 5,7 literes V10-es erőforrás található, mely akár 8400-ig is el tud forogni, ha a sofőr is úgy akarja. Hogy honnan van ilyen motorja a Porschénak? A gyártó a 90-es évek elején néhány kisebb Forma-1-es csapatot ellátott motorokkal, ám nem voltak túl sikeresek. Éppen lemetszettek két hengert a V12-es blokkjukról, amikor a Footwork istálló felmondta a szerződést velük, így ott volt a használaton kívüli egység. Hosszú kallódás és hányattatás után – némi módosítást követően – a Carrera GT szíve lett.

Az eladásra kínált autót nagyon megkímélték: mindössze 265 mérföldet (426 kilométert) tettek bele eddig. A fényezése sem mindennapi: a Lamborghini Gallardóról ismerős Arancio Boreallis szín önmagában 23500 dollárba (6,8 millió forintba) került az első vásárlónak. Az autóba pakolt összes extra 36960 dollár (10,7 millió forint) volt szűk 15 éve, ebből a feketére fújt féknyereg önmagában 8460 dollárba (2,4 millió forintba) fájt.

A beltérben a sötétszürke bőr a domináns anyag, de némi szénszálas rész is található a kormányon, a kéziféken és a váltógombon.

A Porsche nemrég esett át egy nagygenerálon, így biztos, hogy az aukció nyertes sok-sok ezer dollárért egy olyan autót kap majd, amivel élmény lesz az autózás nemcsak Kaliforniában, de a világ minden pontján. Persze úgy is dönthet, hogy elrakja egy garázs mélyére ezt a csodát, és majd pár év múlva még több pénzért eladja jelentős haszonnal.