A Dacia hosszú évtizedekig egyet jelentett ezzel a típussal. Toldozták, foldozták, de a lényeg maradt, és rengeteg darabot gyártottak belőle a románok. Az 1300-1310-1410-es szériákból 1969-től 2004-ig, 1 959 730 darab gördült le a gyártósorokról. Volt belőle kombi, három-, illetve ötajtós ferdehátú, valamint hátul hajtó és 4×4-es pickup is.

“Az igazi sorozatgyártás megindulásával kezdődtek a minőségi nyavalyák is. Állítólag még sok romániai vásárló is inkább külföldről hozott vissza Daciát magának, mert az exportra készülő modelleket különös gondossággal, külön gyártósoron szerelték össze. Szóval azok a kocsik, amiket mi kaptunk annak idején, hát még azok voltak a válogatott, megbízható példányok!” – írta Rácz Tamás a gyár 50. születésnapjának emlékére, és a hazai véleményeket ismerve sokan nehéz nosztalgiával gondolnak vissza a Renault 12-es román kiviteléről.

2019-re viszont lassan elkopnak a régi, rossz beidegződések, és a koros Daciák is elérik az Oldtimer mennyországot. Egy-két keveset futott példányért már egymillió forint feletti árat kérnek, ami annak fényében, hogy a hazai gépek nagy részét gyakorlatilag ócskavasként adták el, mindenképp hatalmas ugrás.

“A mellékelt fotókon látható példány 1987 márciusában látta meg a napvilágot, vagyis nemrégiben ünnepelte 32. születésnapját. A több mint három évtized alatt alig több mint 45 ezer kilométer került a kívül bordó, belül fekete 1310 TX-be, mely nemrégiben OT rendszámot kapott. A hirdető leírása szerint a mindössze 45 ezer kilométert futott autó gyűjteményből eladó, az ára 1,2 millió forint.” – hvg.hu

Forrás: Hvg.hu