A Dacia hosszú évtizedekig egyet jelentett ezzel a típussal. Toldozták, foldozták, de a lényeg maradt, és rengeteg darabot gyártottak belőle a románok. Az 1300-1310-1410-es szériákból 1969-től 2004-ig, 1 959 730 darab gördült le a gyártósorokról. Volt belőle kombi, három-, illetve ötajtós ferdehátú, valamint hátul hajtó és 4×4-es pickup is.

“Az igazi sorozatgyártás megindulásával kezdődtek a minőségi nyavalyák is. Állítólag még sok romániai vásárló is inkább külföldről hozott vissza Daciát magának, mert az exportra készülő modelleket különös gondossággal, külön gyártósoron szerelték össze. Szóval azok a kocsik, amiket mi kaptunk annak idején, hát még azok voltak a válogatott, megbízható példányok!” – írta Rácz Tamás a gyár 50. születésnapjának emlékére, és a hazai véleményeket ismerve sokan nehéz nosztalgiával gondolnak vissza a Renault 12-es román kiviteléről.

2019-re viszont lassan elkopnak a régi, rossz beidegződések, és a koros Daciák is elérik az Oldtimer mennyországot. Egy-két keveset futott példányért már egymillió forint feletti árat kérnek, ami annak fényében, hogy a hazai gépek nagy részét gyakorlatilag ócskavasként adták el, mindenképp hatalmas ugrás.

“A mellékelt fotókon látható példány 1987 márciusában látta meg a napvilágot, vagyis nemrégiben ünnepelte 32. születésnapját. A több mint három évtized alatt alig több mint 45 ezer kilométer került a kívül bordó, belül fekete 1310 TX-be, mely nemrégiben OT rendszámot kapott. A hirdető leírása szerint a mindössze 45 ezer kilométert futott autó gyűjteményből eladó, az ára 1,2 millió forint.” – hvg.hu

Sokan utálták, ma mégis jó áron eladó az öreg Dacia 1Sokan utálták, ma mégis jó áron eladó az öreg Dacia 2Sokan utálták, ma mégis jó áron eladó az öreg Dacia 3Sokan utálták, ma mégis jó áron eladó az öreg Dacia 4

Forrás: Hvg.hu
Kapcsolódó címkék: 130 1310 benzinmotor Dacia OT