Kétség kívül a Volkswagen Bogár az autóipar egyik legnagyobb sikertörténete, hiszen a ’30-as évek végétől egészen a 2000-es évek elejéig több mint 21,5 millió példányt gyártottak belőle, amivel az egyik legnagyobb darabszámban értékesített autó az egész világon. Rengeteg rajongója van és egy igazán szerethető jelenség, pedig az olcsón megvásárolható, könnyen gyártható népautó ötletét Adolf Hitler kezdeményezte. A tervezéssel az elismert mérnököt, Ferdinand Porschét bízta meg. Bár az autót még a ’30-as években megtervezték, a sorozatgyártással meg kellett várni a második világháború végét. Ferdinand Porsche azonban készített pár prototípust is.

Ezek az autók 1939-ben készültek és csupán 14 példányt csináltak a Porsche Zuffenhausen-i üzemében, ezek közül egy darab, a 1-00003-as alvázszámú a hamburgi múzeumban tölti napjait. Különlegessége, hogy ebben a Type 64-es motorja található. Ez az az áramvonalas versenyautó, melyet arra terveztek, hogy a hosszútávú Berlin és Róma közötti versenyen meghozza a győzelmet a Porschénak. A 986 köbcentis, léghűtéses, négyhengeres boxermotor 32 lóerőt adott le. Ezzel már akár 145 km/órával is hasíthatott az autó. Ferdinand Porsche és fia gyakran fordult meg az autóval Wolfsburgban, az épülő Volkswagen gyárnál és Berlinben is, ahol természetesen nagy lelkesedés fogadta a hamarosan gyártásba kerülő népautót.

Ezt a Volkswagen Bogarat még a Porsche gyártotta 2

Kevés tudható az autó történetéről, hiszen zűrös időszak volt ez akkoriban. Az azonban kiderült, hogy rendkívül rossz állapotban volt és, hogy 1948-ban Hamburgban vette meg egy gyűjtő. Pár évvel ezelőtt azonban a Hamburg Prototype Múzeum alapítói, Thomas König és Oliver Schmidt vették meg az autót és láttak neki a felújításnak. Ehhez korai Bogarakhoz értő szakértőkkel konzultáltak és rengeteg alkatrészt kézzel gyártottak újra a korai modellhez.

a videó a hirdetés után indul