Tilman Brodbeck ma a 70-es éveiben jár, több mint hárminc évvel ezelőtt a Porsche vállalat igazgatójának, Peter W. Schutznak volt személyes asszisztense és ezzel együtt megillette a vállalati autó is. Persze nem csak úgy egyből, Tilman igazi veteránnak számít vállalaton belül, hiszen dolgozott Weissachban, valamint aerodinamikai szakértőként tervezett légterelőt a Carrera RS 2.7-re és frontspoilert a 911-esre. Ezek mellett kedvelte az egyedi járműveket is, mely tökéletesen látszik az általa használt 911-esen.

Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 1
Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 2

Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek

Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek

Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 10
Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 11
Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 12
Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 13
Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 14
Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 15
Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 16
Fotó megosztása:

1978-ban a Porsche új részleget nyitott a különleges kérések kezelésére Zuffenhausenben, ez lett a Porsche Exclusive, melynek további tíz év kellett ahhoz, hogy elterjedjen a híre. 1980-ban Brodbeck havi ezer márkáért bérelt 911 Turbo 3.3-ast, amit gyöngyházfehér színűre fényeztetett. 1984-ben egy Carrera 3.2-es lett a vállalati gép alatta, melyet szintén nem hagyott érintetlenül. Kitalálták egy helyi fényezővel, hogy türkiz átmenetekkel emelik ki egy sötétkék 911-es formáit, amihez alapozott autót húztak ki a gyártósorról és vitték el a Bietigheimben lévő Ewald Rempferhez. Két nappal később tért vissza a gyártósorra, ahol megkapta a bársony kárpitokat és az egyedi, minden elemében türkiz színű belteret. Ezen kívül légkamrás Recaro ülések kerültek az autóba.

Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 17

Brodbeck ezt követően sok helyen járt és mindenhol nagy feltűnést keltett az autó, mikor síelni indult Olaszországba, a Stelvio Pass környékére, rengetegszer hallotta, hogy bella macchina. Sikeres volt tehát a házi mozgalomból alakult projekt, ami meghozta az eredményt. Tilman a Porsche Exclusive részleg vezetője lett. Az autót 1986. július 10-én 40 ezer kilométerrel Svédországban regisztrálták, ahol 31 év alatt további 60 ezer kilométert tekertek bele.

Elképesztő története van ennek az egyedi 911-esnek 18

Egy gyűjtő akadt rá, aki tudott Brodbeck történetéről és megvásárolta az autót. Mivel az utóbbi időkben nem vezette idős tulajdonosa, ezért felújításra szorult, amit Freibergben végeztek el. Tilman Brodbeck több mint három évtized után találkozott az autóval, melyet érthető módon ma is nagy lelkesedéssel nézeget.