A 75 éves Goran Malmberg bizonyára érezte a kihívást, ezért 1988-ban egy biztosítótársaságtól úgy 10 ezer dollárért megvett egy halom De Tomaso Penterának látszó alkatrészhalmot. És pontosan azt tette vele, mint annak idején az argentin Alejandro de Tomaso, tehát a remek olasz formatervbe amerikai motort csomagolt. Sajnos az olaszországi vállalat nem élt meg szép kort, de autóinak mai napig csodájára járunk.

Brutális motor került ebbe a De Tomaso Panterába 1
Brutális motor került ebbe a De Tomaso Panterába 2

Brutális motor került ebbe a De Tomaso Panterába

Brutális motor került ebbe a De Tomaso Panterába

Brutális motor került ebbe a De Tomaso Panterába 5
Brutális motor került ebbe a De Tomaso Panterába 6
Fotó megosztása:

Ebből a szemszögből tehát nem is olyan nagy bűn, hogy a feltámasztott Panterában egymást váltják az erősebbnél erősebb amcsi erőforrások. Most éppen egy 9,3 literes HEMI motor lakik a kabin mögött, amihez 5 gangos ZF kézi váltó csatlakozik. Bizony, ez rengeteg köbcenti, amiből pokoli erő szabadul fel. Egész pontosan 800 lóerős teljesítmény és 869 Nm nyomaték. Ez kicsit több mint 3,3 másodperc alatt lövi 100-ra a csupán 1065 kg-os Panterát.

Ez persze nem megy könnyen, egyedi üzemanyag-befecskendező rendszer kellett hozzá, fojtószelepek és még számos alkatrészt kellett gondosan megtervezni, hogy az eredetileg egészen másra kalibrált autó összeálljon. Ezért erősítették meg a vázat is. A kerekek elöl 245, hátul 355 szélesek és Pirelli P Zero-k fogják az utat.