Hamar népszerű lett a Mercedes versenyautója, melyen felbuzdulva a német márka amerikai importőre, Max Hoffman sikeresen meggyőzte a vezetőségét, hogy szükség van egy hasonló utcai sportautóra. Ennek eredménye lett a 300 SL, melyet 1954-ben mutattak be a Mercedestől szokatlan módon a New York-i Autószalonon. A sirályszárnyas kupéból 1400 példány készült, ami miatt ára is folyamatosan felfelé szökik és mára igazi kincs. Ez azonban nem tartotta vissza sem a tulajdonost, sem az AMG-t, hogy hozzányúljanak a típushoz.

Nem véletlenül figyelnek a gyárinál nagyobb kerekek és szélesebb gumik ezen az 1955-ös, ezüst példányon. Sokan vannak úgy a veteránokkal, hogy rettentően tetszik nekik, meg is engedhetik maguknak, ám a modern autókhoz szokott vezetőnek hamar kényelmetlen lehet az ódon technika nyújtota élmény. Ezen igazítottak a 300 SL-nél is, melybe jóval modernebb hajtás került. Összesen 11 autót alakított át így maga az AMG. Alaposan átalakították ehhez a belteret is, melybe modernebb kormány és ülések kerültek. Alcantara bevonat és új műszerek is. Természetesen mindez lehetséges az eredeti elemek megtartása mellett is. Ennek a gépnek japán tulajdonosa azonban így döntött.

Az autó gépházteteje alatt a sorhatos helyén már egy modernebb nyolchengeres figyel: 6 literes, M119-es kódú V8-as, melyhez 4 sebességes automata váltót társítottak. A motor 5500-as fordulatnál adja le 280 lóerejét, melyhez 3750-től 580 Nm nyomaték társul. Ez azért bőven elég a dinamius közlekedéshez. A különlegesen átalakított klasszikusért 430 millió forintnak megfelelő összeget várnak.