Hova lépett volna vissza a tuningipar, ha 1980-ban a Zender egy ilyen Mercedes-átirattal indította volna az évtizedet? Kívül a visszafogott elegancia uralkodik az amúgy sem túl harsány Mercedes-Benz 280TE kombin, BBS felnik, némi ültetés, enyhe kozmetikai változtatások jelzik a Zender munkáját.

Ez a valaha volt legkékebb kék autóbelső 1Ez a valaha volt legkékebb kék autóbelső 2Ez a valaha volt legkékebb kék autóbelső 3

Belül viszont elborult a kék festékesvödör. Kék alcantara borítást kapott a műszerfal, az ülések, a tetőkárpit, de még a lábtörlők sem úszták meg a kékfestést. Az extrém átalakítás nem csak az árnyalatban volt tetten érhető, korának legfejlettebb, 200 wattos hifirendszerét kapta meg a Mercedes, Recaro sportülésekkel kiegészítve. Akkoriban a W123-asért 30 000 márkát kértek a kereskedők, az egyedi megjelenésű, és nem mellesleg AMG-tuninggal 210 lóerősre húzott építés ára 125 000 márka volt.

Ez a valaha volt legkékebb kék autóbelső 4

Ahogy egy showcar 1980-ban kinézett. Csúcs-hifi gomberdővel, de a Recaro ülések sem akarnak lemaradni, azokon is van kapcsoló, pillempáty és hóbelebanc bőven.

Ez a valaha volt legkékebb kék autóbelső 5

Kék Mercedes nem csak kékvérűeknek

Az egy főre jutó kapcsolók és gombok száma eléri az SR71 Blackbird szintjét. Csak a Mercedesben nincs katapult.Ez a valaha volt legkékebb kék autóbelső 6

Persze aki látta már a Brabus-féle új G-osztályt, az joggal nevezheti csúsztatásnak a címet, mert ők is nagyot alkottak kékesség terén, de legalább a kormányból maradt valami, és a középkonzolt is békén hagyták nagyjából.

Ez a valaha volt legkékebb kék autóbelső 7