BontóTroll nevű, egyre népszerűbb Facebook-oldalon találtuk a fenti képet, amelyen egy használt BMW-t kínálnak eladásra, “nyitott rencerrel”. Az oldal lájkolóinak sem kellett több, ízekre szedték emberünket.

1.- “Ti nem értitek ezt,nyitott rencerrel nagyobb a szöggyorsulás a turbóban és a gázok olyan gyorsan áramlanak ki,hogy a kipufogógázok plusz tolóerőt adnak ennek a fostos e36 nak :D igy a kis laikusok azt hiszik hogy nagyobb a nyomaték közbe meg egy sugárhajtóművet vezetnek és azért füstöl mert akkor kapcsol az utánégető. “

Erre érkezett válaszként: “akarod mondani, sukárhajtóművel”

2.- “Én is mondtam a csajomnak, hogy éljünk nyitott rendszerben, hogy nagyobb legyen a nyomatékom, de nyomatékosan letiltotta!”

3.- Azt mondják a fizikát nem lehet megb@szni. Erre Tibor: “Fogd csak meg a sörömet!”

4.- “Nem lehet, hogy a fűtésre gondol a nyitott rendszer alatt?? Egyszerű gravitációs állófűtés…. Azért kormos a kémény a végèn!!!”

5.- “A zárt renceres az nem jó, mert nem tudsz beleülni, az meg kinek jó, ugye…”

Ez az öt legjobb magyar komment a Facebookról a héten – vigyázz, megríkat! 1

Mi az a nyitott rendszer?

A modern autók kipufogói számos dobból épülnek fel, katalizátor, hangtompító, részecskeszűrő – több elem szerepelhet bennük.  A nyitott rendszereken ezek közül többet elhagynak, gyakran csak egyetlen dob marad meg, ezzel téve szabadabbá a kipufogógáz áramlását. Természetesen így a károsanyag-kibocsátás és a hangerő is fokozódik. Készülnek profin megtervezett, legyártott nyitott kipufogók és azok a megoldások, amikor csak kivágják a dobokat. Egy profi rendszernél a hatásfok, illetve  a teljesítmény növelés a cél, a hang kevésébe számít, utóbbi esetben inkább az élmény javítása számíthat.