A 2000-es évek elején, amikor a Mercedes-Benz újragondolt SLR-jének fejlesztése megkezdődött, a Mercedesnek 40 százalék részesedése volt az angol McLarenben, így aztán nem csak a Forma-1-ben, hanem ezen a modellen is együtt dolgoztak. Az autót az ’50-es évek 300 SLR-jének reinkarnációja, mely mára ritka és drága sportkocsi, de versenyeken is remekül szerepelt.

A legerősebb kivitel a 722-es, melyet 2006-ban mutattak be, három évvel később pedig leállt a modell gyártása. Ez azonban nem tartotta vissza a McLarent attól, hogy egy különleges kiadással rukkoljanak elő, ez lett a McLaren Edition, melyből összesen 25 darab készült, ebből csupán hat Roadster. Innen már sejthető, hogy miért olyan különleges a képen látható autó.

Cseppet sem kerüli a feltűnést ez a McLaren-narancssárgára és feketére fényezett autó, melyen a színen túl kiválóan látszanak az egyedi karosszériaelemek. A sima SLR-hez képest módosítottak a lökhárítókon és az oldalsó légbeömlőkön is, ahogyan a hátsó szárny is ívesebb lett. Nem csak a látványra adtak, hanem került alá sportkipufogó, rengeteg könnyített elem és módosított felfüggesztés. Ennek köszönhetően úgy 50 kilogrammal könnyebb a kiindulási alapnál.

Több időt töltött ez a Merci a McLarennél, mint kellett volna 2

Az SLR motorja alapvetően 232 kg-ot nyom, ez egy 5,4 literes, kompresszoros V8-as, mely 6500-as fordulaton 626 lóerőt ad le (a 722 S-ben 650 lóval), mellé 3250-től 780 Nm nyomatéka van. A motor 50 centiméterrel fekszik az első tengely mögött. Álló helyzetből 100-as tempóra 3,5 másodperc alatt gyorsul, míg a 722 S 3,1 másodperc alatt oldja meg a vágtát.