Felforgatta a nagyteljesítményű sportkocsik állóvizét a Lamborghini Miura érkezése, melyet a világ első szupersportautójának is tartanak. A korábbiaktól eltérően ebben már nem a kabin előtt, hanem mögötte kapott helyet a motor és ennek bőven akadt előnye. Ez a megoldás szemet szúrt a Ferrarinak is, akik belevágtak a fejlesztésbe, melynek eredményét az 1971-es Torinói Autószalonon mutatták be. Ez lett a Ferrari 512 BB, vagyis Berlinetta Boxer. 1976-ban érkezett a frissebb, második generáció, amilyen az alábbi példány is.

Páratlan példány ez az arany Ferrari 1
Páratlan példány ez az arany Ferrari 2

Páratlan példány ez az arany Ferrari

Páratlan példány ez az arany Ferrari

Páratlan példány ez az arany Ferrari 9
Páratlan példány ez az arany Ferrari 10
Páratlan példány ez az arany Ferrari 11
Páratlan példány ez az arany Ferrari 12
Páratlan példány ez az arany Ferrari 13
Páratlan példány ez az arany Ferrari 14
Fotó megosztása:

A konkrét darab különlegessége nem az, hogy kiváló állapotban van, és még csak nem is az eddigi három tulajdonos, hanem a színösszeállítás. Ez az egyetlen 512 BB, melyet Oro Chiaro Metallizzato nevű arany színre fényeztek és a belsejét Testa di Moro árnyalatú barna bőr borítja. Az autót még 1977-ben, egy lízingcégen keresztül vásárolták, első tulajdonosa torinói volt, így végig Olaszországban maradt. Harmadik tulajdonosa nem kedvelte ezt a kombinációt, ezért a klasszikus pirosra fényeztette, de szerencsére később a Ferrari műhelyében helyreállították az eredeti állapotot. Ebben a szépen restaurált formájában valakinek megért 145,4 millió forintnak megfelelő összeget.

Páratlan példány ez az arany Ferrari 15

Bár Berlinetta Boxernek hívják, az 512-es valójában nem boxermotoros, hanem egy 180 fokos hengerszögű V12-es. A 4,9 literes motorból 360 lóerőt hoztak ki az olaszok, ami mellé 450 Nm nyomaték társul. A 1,5 tonnás sportautó álló helyzetből 5,4 másodperc alatt sprintel 100-ra, a végsebessége pedig 288 km/óra.

Páratlan példány ez az arany Ferrari 16