Néhányszor rászánta magát a BMW, hogy az M5-ösből elkészítse a praktikusabb Touring modellt, de erre ma már egyre kevesebb az esély. A bajorok szerint eddig sosem érte meg kifejleszteni a puttonyos változatot, mert túl kevés fogyott belőle. Így vannak az M3-assal is, melyből például soha nem is készült szériában kombi változat, de különböző műhelyekben természetesen születtek alkotások.

Pedig minden adott hozzá, szinte csak le kell emelni a polcról és összecsiszolni az alkotóelemeket. A Touring karosszéria adott, sőt az F11-es kódjelű 5-ös sorozatot akár biturbó V8-assal is megvásárolhatták, mely közeli rokona az M-es motornak, továbbá külső stíluselemek sem jelenthetnek kihívást. Az Aulitzky Tuning nekiesett megcsinálni a nem létező BMW M5 Touringot, az eredmény kívánatos lett.

Az autó alapjául a BMW 550i Touring szolgált, melyből kifogtak egy frissítés utáni, keveset futott példányt. A terv az volt, hogy egyszerűen átpakolják az M5-ös komplett hajtásláncát az új karosszériába, de néhány ponton kénytelenek voltak alakítani rajta, mert a futómű egyes elemei igencsak eltérőek a puttonyos kivitelnél. Természetesen nem hagyták érintetlenül a 4,4 literes, biturbó V8-ast. Az alapesetben is elegendő 560 lóerőt egészen 800 fölé duzzasztották. Hozzá egyedi kipufogórendszert és bitangabb fékeket szereltek az M5 Touringra.

Forrás: Speedhunters