Az amerikai Chrysler fennhatósága alól egyenesen egy malajziai befektetőcsoport karmai közé került a Lamborghini, onnan pedig 1998-ban a Volkswagen Csoporthoz, egész pontosan az Audihoz csapódott az olasz sportkocsikat gyártó cég. A németek aztán újra sikeres márkát faragtak a Lamborghiniből, új modellek és modernebb technika került a Ferrari rivális gyártó logója mögé, mára pedig két sportautó mellett SUV-t is kínálnak.

Egyik utolsó önálló modelljük a Lamborghini Diablo, egyben az első autó a márka történetében, ami átlépte a 320 km/órás sebességet. Ennek legdurvább utcára ereszthető változata a GT. Nyolcvan darab készült belőle, így már érthető, miért nem fut szembe minden nap ilyesmi az utcán. Kifejezetten versenypályára készült és európai piacra, de persze apró átalakítással Amerkában is kaphatott rendszámot. Kívülről is jól felismerhető a háromrészes OZ felnikről és az agresszívabb karosszériájáról.

A képeken látható fekete példányt a Malajziában élő német Peter Worm doktor és üzletember számára szállították, de nem igazán élvezte ki a 12-es sorszámú gépet, hiszen az autó órájában még mindig csak 276 km figyel. Ennek megfelelően az autó állapota pontosan olyan, mint újkorában és persze minden apró kiegészítője is megvan a legutolsó füzetkéig.

A 6 literes, V12-es szívó benzines 575 lóerős, maximális nyomatéka pedig 630 Nm. A súlycsökkentés nem csak a belsőt érintette, de az összkerék-hajtásnak is búcsút inthet a Diablo GT tulajdonosa, ez tisztán hátsókerekes lett. Az ötgangos kéziváltót módosították a verseny jellegű felhasználásnak megfelelően. Álló helyzetből 100-ra 3,9 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 338 km/óra.

Legutóbb mai értéken közel 190 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy Diablo GT, ám 11 ezer kilométeres futásteljesítményével az szinte elhasználtnak minősül a 12-es sorszámú mellett, így nagy valószínűséggel ennél jóval magasabb értéken áll majd meg a licit.