1895-ben kezdődött meg a Škoda története, akkor még Laurin & Klement néven, azonban az elvitathatatlan, hogy a cseh márka az egyik legrégebbi az autóiparban. Ennélfogva egész korán belevágtak a versenyzésbe is. A Škoda 1100 OHC például már 60 éves és csupán két darab maradt fenn belőle, ezért aztán roppant különleges a képeken szereplő, tökéletesre restaurált piros példány, mely egy prototípus.

Az autók alapvetően az 1101-es alapjaira épültek, az autó vázát pedig vékonyka, összehegesztett csövek adják, melyre üvegszálas karosszéria került. Az egész autó rendkívül apró méretű, csak 3880 milliméter hosszú és 964 milliméter magas, a tengelytávja 2200 milliméter. Ezek mellé természetesen nagyon könnyű, az egész autó csupán 550 kilogrammot nyom.

Ahogyan a neve is mutatja, az autó hajtásának legfőbb eleme egy 1,1 literes, négyhengeres, felülvezérelt szívómotor, melynek teljesítménye ma már nem tűnik soknak, hiszen csak 92 tagú a ménes 7700-as fordulatszámnál – egészen 8500-ig forog a motor -, de az alacsony súly és a 49,7-50,3 százalékos súlyelosztás remekül vezethető autóvá tette, mely akár 200 km/órával is száguldhat.

Később készítettek pár darab, zárt karosszériás kupét is a sportkocsiból, melyek súlya még mindig csupán 618 kg. Az említett kettő közül az egyik fennmaradt példány a Škoda múzeumában pihen Mladá Boleslavban.