Eredetileg azt tervezték, hogy a Škoda 1,3 literes motorját használják majd turbóval megspékelve, de mivel végül a projekt nem valósult meg, Lada-motorral maradt fenn az utókornak ez a prototípus.

A cseh Metalex cég és az Agro Team közös vállalkozása volt a Skoda MTX 160 RS, amely 1984-re készült el, a nemzetközi Automobil Szövetség B kategóriás szabályai alapján. A két Weber karburátorral szerelt 1,6 literes Lada-motor 160-175 lóerős teljesítményű, maximális nyomatékát 170-180 Nm-re mondják. Mindez igazán biztató, ha tudjuk, hogy a versenyautó eleinte is kevesebb, mint 1 tonnát nyomott, de 850 kiló volt a végső tervezett súlya.

A motorhoz szintén Lada négyfokozatú sebességváltó kapcsolódott, de a tervek között szerepelt, hogy később a Škodától származó ötfokozatúra váltják. A leírások szerint 6 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára, míg a csúcssebessége 200 km/óra volt.

Érdekesség, hogy a hátsó tengelyt 100 milliméterrel hátrébb vitték, hogy a stabilitást növeljék. Az új hátsó rész kialakításánál Robur elemeket is használtak, míg a kormányművet a Metalex együléses versenyautójától, a Formula Easterből vették át. Minden kereket tárcsafék lassított, a vezető az utastérből állíthatta a fékerőelosztást az első és a hátsó tengely között.

Karosszériáját aerodinamikailag optimalizálták és a sárvédőit kiszélesítették, egyes változatnál a motorháztetőn kilépőnyílásokat alakítottak ki, így a hűtők hatékonysága nagyban nőtt.

Három versenyen indult a modell, ahol a gyár által épített B csoportos 130 LR-nél jobb időket futott. Egyes források szerint a Skoda kaszálta el a tervet, mert a gyár mindenképpen négykerék-hajtású turbós versenyautót akart indítani a nemzetközi porondon, így nem támogatták a projektet. Mások szerint a problémát az okozta, hogy a gyárnak és a Metalexnek sem volt kapacitása egy év alatt legyártani a 200 utcai változatot, amely a versenyautó homologizációjához előírás volt. Így csak három prototípus épült.