A képek értelmezéséhez nincs szükség átfogó szakértői vizsgálatra. Ez az Audi A8 olyan tempóval haladt, ahol már nincs az a nagy szilárdságú acélból sajtolt utascella (igaz az Audi alumínium térvázzal készült), ami életet menthet, ha egy vaskos fa az ellenfél. Két fiatal vesztette életét 20 és 23 évesek voltak.

Ők talán még sosem láttak ilyen képeket, mielőtt autóba ültek. Vagy láttak, de azt hitték, velük nem történhet meg, és a nagy német bálna belében nincs ok aggodalomra. Tévedtek, és ezért a legsúlyosabb árat fizették.

A helyi hozzászólók között felmerült a jogosítványszerzés reformja, a teljesítményszinthez kötött vezetési engedély ötlete például. Logikus lenne szigorított vizsga az erősebb autókhoz? Ez a gondolatmenet egy igen komoly, sokrétű vitához vezetne. Annyi biztos, hogy az egyre súlyosabbnak tűnő, közösségi médiában felbukkanó esetek egyre ritkulnak. Legalábbis a statisztika ezt mutatja, 2006-ban a KSH adatai szerint még 1173 halálos áldozatot követelő baleset történt a hazai utakon, ez a szám 2016-ra 565-re csökkent.

2007-ben indult meg a csökkenő tendencia, az ezer fölötti szám pár év alatt lecsökkent az ötszázas tartományba, és stagnál azóta is.

(Képek: a szlovák rendőrség Facebook-oldala)