2002-ben jelent meg a Ferrari aktuális csúcsgépe, melyet az alapító után Ferrari Enzónak neveztek el és valamelyest szakított a korábbi hagyományokkal, amiket az F40 és az F50 világosan meghatározott. Elődeivel szemben az Enzo távolról sem puritán, igazi exkluzív csomagolásba húzták a versenytechnikát. Ez volt az utolsó mindentbele Ferrari, melynek formatervét a Pininfarinánál rajzolták, egész pontosan a japán származású Ken Okuyama volt felelős a Forma-1-es autók elemeiből építkező vonalakért. A 400. példányt maga a pápa kapta meg, aki természetesen nem használta az autót.

Motorja 6 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es, melynek teljesítménye 7800-as fordulatnál 660 lóerő, maximális nyomatéka pedig 657 Nm 5500-as fordulatnál. A fordulatszámmérő piros mezője 8200-nál kezdődik. Aerodinamikában is van mit felmutatnia, hiszen 300 km/órás sebességnél 7600 N leszorítóerőt termel. 3,2 másodperc alatt villan 100-as tempóra, a végsebessége pedig 355 km/óra. A legtöbben természetesen a piros szín mellett döntöttek, de szerencsére akadnak jóval fantáziadúsabb példányok is, mint például ez a gyönyörű Tour de France kék.

Kinek kell piros Ferrari Enzo, ha vehet kéket is? 2Kinek kell piros Ferrari Enzo, ha vehet kéket is? 3

Igaz, eredetileg Matt Titanio Extra Campionario színben rendelték meg az autót. Egészen pontosan Akim herceg volt az első tulajdonos, aki angol rendszámmal használta az autót. Négy év múlva cserélt tulajdonost a ritka sportkocsi, de még mindig csupán 8885 kilométeres a futásteljesítménye, tehát egyik gazdija sem hajtotta túl sokat. Most ismét eladóvá vált az igazán egyedülálló kék Ferrari Enzo.

Árcédula természetesen nem fityeg az oldalán, ezért a szakértők is csak tippelnek, hogy az igazán ritka és rendkívül alacsony futásteljesítményű Ferrari mennyit érhet majd a piacon. A becslések szerint több mint 500 millió forintnak megfelelő összeget fognak fizetni érte.