Egyre ritkábban fordul elő szívómotoros sportkocsi az autógyártók kínálatában. A szorosra vett emissziós normákat és az egyre szaporodó lóerőket sokkal könnyebb a feltöltött motorokból és az ezekhez kapcsolt elektromos hajtásláncból kihozni. Szerencsére bizonyos helyeken tudják, hogy a köbcentiket és a hengereket nehéz pótolni holmi csigákkal, ezért a mai napig kínáltak autóbolondok szívéhez szóló, szívómotoros modelleket is.

Audi R8 Spyder V10 Plus

A technológiai erődemonstrációt, a turbókat és a 48 voltos rendszert meghagyják az Audi A8-asnak, a sportos modellek csúcsát jelentő R8-asban maradt a V10-es szívómotor, akárcsak testvérében, a Lamborghini Huracánban. Az 5,2 literes motorból 510 lóerőt hoztak ki a Spyder V10 Plus esetében, ami mellé 560 Nm nyomaték társul. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,3 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 328 km/óra. Ez a teljesítmény messze nem a vége, hiszen a Huracán Performantéban már 640 tagú ménes.

Lexus LC500

Szinte változtatás nélkül dobták piacra a koncepcióautót, mely a Lexus LC500 nevet kapta és a hibrid változat mellett szívó V8-assal szerelt túrakupé is a választék része. 5 literes V8-asa 470 lóerős teljesítményét 7100-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka 640 Nm. Mellé 10 sebességes automata váltót társítanak és aktív kipufogórendszer is a csomag része, hogy a megfelelő helyzetben rendelkezésre álljon a V8-as csodás hangja.

Porsche 911 GT3

A limitált szériás Porsche 911R-ből ismert technikát csomagolták bele a frissített 911 GT3-asba, így végre szélesebb körben is elérhető lett a 4 literes lökettérfogatú hathengeres bokszermotor, melynek teljesítménye kereken 500 lóerő, amit 8250-es fordulatnál ad le. 460 Nm-es maximális nyomatéka pedig 6000-től áll a vezető rendelkezésére. PDK váltóval 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, ennél azonban jóval érdekesebb, hogy kapható akár 6 sebességes kéziváltóval is kifejezetten a vezetés öröme kedvéért.

Aston Marin V12 Vantage S

Hamarosan leváltják az Aston Martin belépőmodelljét, melyet nemcsak V8-as, hanem V12-es motorral is árulnak. Sorra jelennek meg az erősebbnél erősebb limitált szériás darabok. A V12 Vantage S-t kifejezetten a vezetni szerető és tudó vásárlók számára készítették az angolok, ezért került bele 6 literes 12 hengeres motor, mely 6650-es fordulatnál adja le 576 lóerejét. 7 sebességes kéziváltót párosítottak hozzá, melyen az első fokozat balra lent található, akárcsak a vérbeli versenyautókban.

Ford Mustang Shelby GT350R

Az öreg Shelby már 1965-ben is igyekezett a lehető legtöbbet kihozni a Ford Mustangból, azóta ez a hozzáállás nem változott a Shelbynél, így a legújabb Mustangból is akad keményebb változat. A GT350R nemcsak könnyebb (kidobták belőle a klímát, a rádiót, a hátsó üléseket és a kárpitok egy részét), de erősebb és a futóműve is minden eddiginél jobb vezethetőséget garantál. Az 5,2 literes V8-as motor teljesítménye 500 lóerő, ami mellé nyomaték is akad gazdagon: 540 Nm.

Ferrari 812 Superfast

A Ferrari megnyugtatta vásárlóit, hogy V12-es modell mindig lesz a kínálatban, ezért a GTC4 Lusso mellett a 812 Superfast is ilyen modell. Míg az előbbi négyszemélyes túrakupé (a kombis test ellenére is), addig a 812 Superfast igazi sportgép. Az olaszok állítása szerint ez minden idők legerősebb és leggyorsabb utcai Ferrarija, nem véletlen tehát a névválasztás. A 6,5 literes 12 hengeres motor teljesítménye 800 lóerő, maximális nyomatéka pedig 718 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,9 másodperc alatt gyorsul, a sebességmérő akár 340-et is mutathat.