A kombikat sokan a tökéletes utazóautónak tartják, hiszen tágasak és a család csomagjait is gond nélkül elnyelik, ugyanakkor nem nyűg velük a napi közlekedés sem. A legtöbb puttonyos azonban hivatalosan öt, de leginkább csupán négy személy számára nyújt elegendő helyet, ezért ezeket az igényeket korábban az egyterűek, napjainkban pedig a bővített kapacitású SUV-k hivatottak kielégíteni. Vannak azonban olyan autók, amik a két kategória közötti rést szeretnék betölteni, ezek a 7 személyes kombik, melyek szép lassan haltak ki az autóiparból.

Renault 21 Nevada

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 1
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 2

Kombik, amikben meglepően sok az ülés

Kombik, amikben meglepően sok az ülés

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 15
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 16
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 17
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 18
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 19
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 20
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 21
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 22
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 23
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 24
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 25
Kombik, amikben meglepően sok az ülés 26
Fotó megosztása:

Rover Montego Estate

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 27

A ’80-as évek közepén jelent meg a Rover Montego, amit kifejezetten családi autónak szántak az angolok. A kombi változatot ráadásul nagy feladat elé állították, megfizethető árával nem csak angol, de francia piacon is szerették volna ezzel a modellel sikeresebbé tenni a márkát. A hátrafelé néző harmadik üléssor nem hozta meg a várt áttörést, így a modellciklus végére a BMW már meg is vette a Rovert.

Volga Station Wagon

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 28

1972-ben szálltak be az oroszok a három üléssoros kombik versenyébe az oroszok egy igazán nagy versenyzővel, a Volgával. A puttonyos GAZ 24-eshez azonban nem juthatott hozzá bárki. Nagycsaládosok és sportolók juthattak hozzá, akiknek mondjuk nagy kiterjedésű sportszerek cipelése miatt volt szükségük nagy rakterű autóra. Kórházak, posták és egyéb kormányzati szervek igényelhették a kombi Volgát, melynek fedélzetén akár 7-8 ember is utazhatott. A Volga motorválasztéka igencsak szűkös, 2,5 literes négyhengeres (95 lóerő) és 5 literes V8-as (190 lóerő) dolgozhatott a gépháztető alatt.

Volvo 940 Kombi

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 29

Ezek a hátrafelé tekintő ülések a Volvo 940-es kombi változatában találhatóak. 1990-ben jelent meg a Volvo legújabb hátsókerekes nagyautója, melynek gépházteteje alatt négyhengeres szívó és turbó benzinesek, valamint a VW-től származó sorhatos dízelek is előfordultak. Legerősebb a négyhengeres, turbós benzines, melynek bő 150 lóerős teljesítményét kihasználva már bizonyára nem olyan kellemes a harmadik sorban.

Mercedes-Benz 124-es kombiváltozata

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 30

Sokan örök életű autónak tartják a 124-es Mercedest, melynek S124 kódú kombiváltozatát 1985-től kezdték el gyártani (a W124 a lépcsőshátú kódja, a kupé pedig a C124). A típus népszerűségét jól mutatja, hogy a négy változatból összesen több mint 2,5 millió példány gördült le a szalagról. A közel 4,8 méteres kombi tengelytávja 2,8 méter, így a harmadik üléssort a menetiránynak háttal helyezték el. Ezt a két szükségülést még generációkon át megtartotta a Mercedes-Benz egészen az S212-es puttonyos változatáig.

Peugeot 307 SW

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 31

Kompakt kisbusznak is hívták néhányan a Peugeot 307 SW-t, mely 2002 nyarán csatlakozott a kínálathoz. Divatos formájával, hatalmas üvegtetejével és 7 személyes utasterével ideális családi autó – amennyiben az utolsó sort ennek megfelelő méretű gyerkőcökkel töltjük meg. A Peugeot célja az volt, hogy a Xsara Picassoval ellentétben egy sokkal szélesebb körben és sokoldalúbban használható autót tervezzenek, ezért kapott hagyományos, kombi formát a 307-es családias változata.

Citroën CX Familiale

Kombik, amikben meglepően sok az ülés 32

A Citroën CX sokoldalúságát mi sem mutatja jobban, hogy hosszított tengelytávú elnöki változat mellett kifejezetten praktikus, harmadik üléssorral és megemelt tetővonallal készülő kombi verziót is készítettek belőle a franciák. Egyik különlegessége, hogy idővel hét- helyett nyolcszemélyes lett. Sokak szerint az utolsó igazi Citroën különleges műszerfallal, melyen a kormányhoz közel esnek a kezelőszervek és az elmaradhatatlan hidrós felfüggesztéssel, ami a gondtalan suhanást biztosította az utasoknak. Népszerű volt még motorosok körében is, mert lehajtott ülésekkel gond nélkül elnyelt egy kétkerekűt.