A kombikat sokan a tökéletes utazóautónak tartják, hiszen tágasak és a család csomagjait is gond nélkül elnyelik, ugyanakkor nem nyűg velük a napi közlekedés sem. A legtöbb puttonyos azonban hivatalosan öt, de leginkább csupán négy személy számára nyújt elegendő helyet, ezért ezeket az igényeket korábban az egyterűek, napjainkban pedig a bővített kapacitású SUV-k hivatottak kielégíteni. Vannak azonban olyan autók, amik a két kategória közötti rést szeretnék betölteni, ezek a 7 személyes kombik, melyek szép lassan haltak ki az autóiparból.

Renault 21 Nevada

1986-ban jelent meg a Renault 21 kombi változata, amit a Nevada utónévvel illettek és egészen '95-ig gyártották. A 21-es formájáért Giorgetto Giugiaro volt felelős. 2750 mm a puttonyos változat tengelytávja (2600 mm a négyajtósé), így még éppen bele tudtak dobni plusz két ülést a franciák. Természetesen leginkább gyerekek férnek el a korlátozott lábtér miatt.

Rover Montego Estate

A ’80-as évek közepén jelent meg a Rover Montego, amit kifejezetten családi autónak szántak az angolok. A kombi változatot ráadásul nagy feladat elé állították, megfizethető árával nem csak angol, de francia piacon is szerették volna ezzel a modellel sikeresebbé tenni a márkát. A hátrafelé néző harmadik üléssor nem hozta meg a várt áttörést, így a modellciklus végére a BMW már meg is vette a Rovert.

Volga Station Wagon

1972-ben szálltak be az oroszok a három üléssoros kombik versenyébe az oroszok egy igazán nagy versenyzővel, a Volgával. A puttonyos GAZ 24-eshez azonban nem juthatott hozzá bárki. Nagycsaládosok és sportolók juthattak hozzá, akiknek mondjuk nagy kiterjedésű sportszerek cipelése miatt volt szükségük nagy rakterű autóra. Kórházak, posták és egyéb kormányzati szervek igényelhették a kombi Volgát, melynek fedélzetén akár 7-8 ember is utazhatott. A Volga motorválasztéka igencsak szűkös, 2,5 literes négyhengeres (95 lóerő) és 5 literes V8-as (190 lóerő) dolgozhatott a gépháztető alatt.

Volvo 940 Kombi

Ezek a hátrafelé tekintő ülések a Volvo 940-es kombi változatában találhatóak. 1990-ben jelent meg a Volvo legújabb hátsókerekes nagyautója, melynek gépházteteje alatt négyhengeres szívó és turbó benzinesek, valamint a VW-től származó sorhatos dízelek is előfordultak. Legerősebb a négyhengeres, turbós benzines, melynek bő 150 lóerős teljesítményét kihasználva már bizonyára nem olyan kellemes a harmadik sorban.

Mercedes-Benz 124-es kombiváltozata

Sokan örök életű autónak tartják a 124-es Mercedest, melynek S124 kódú kombiváltozatát 1985-től kezdték el gyártani (a W124 a lépcsőshátú kódja, a kupé pedig a C124). A típus népszerűségét jól mutatja, hogy a négy változatból összesen több mint 2,5 millió példány gördült le a szalagról. A közel 4,8 méteres kombi tengelytávja 2,8 méter, így a harmadik üléssort a menetiránynak háttal helyezték el. Ezt a két szükségülést még generációkon át megtartotta a Mercedes-Benz egészen az S212-es puttonyos változatáig.

Peugeot 307 SW

Kompakt kisbusznak is hívták néhányan a Peugeot 307 SW-t, mely 2002 nyarán csatlakozott a kínálathoz. Divatos formájával, hatalmas üvegtetejével és 7 személyes utasterével ideális családi autó – amennyiben az utolsó sort ennek megfelelő méretű gyerkőcökkel töltjük meg. A Peugeot célja az volt, hogy a Xsara Picassoval ellentétben egy sokkal szélesebb körben és sokoldalúbban használható autót tervezzenek, ezért kapott hagyományos, kombi formát a 307-es családias változata.

Citroën CX Familiale

A Citroën CX sokoldalúságát mi sem mutatja jobban, hogy hosszított tengelytávú elnöki változat mellett kifejezetten praktikus, harmadik üléssorral és megemelt tetővonallal készülő kombi verziót is készítettek belőle a franciák. Egyik különlegessége, hogy idővel hét- helyett nyolcszemélyes lett. Sokak szerint az utolsó igazi Citroën különleges műszerfallal, melyen a kormányhoz közel esnek a kezelőszervek és az elmaradhatatlan hidrós felfüggesztéssel, ami a gondtalan suhanást biztosította az utasoknak. Népszerű volt még motorosok körében is, mert lehajtott ülésekkel gond nélkül elnyelt egy kétkerekűt.