Továbbra is töretlen a downsizing-őrület, ami az autógyártókat illeti. Egyre kisebb turbós motorokból préselnek ki egyre nagyobb teljesítményt, ugyanakkor káros anyagokból elvileg kevesebbet szabadítanak a levegőbe a modern motorok. Ma már a Volkswagen Golf R-ben sem hathengeres motor van, hanem csupán egy sornégyes keresztben, ahogyan a BMW kompakt modelljéből is kiveszik a következő generációval a sorhatos motor.

Toyota Auris

Toyota Blade Master-G - Nem véletlenül nem ismerős a képen látható autó, hiszen ez volt az Auris japán piacon kapható változata. De míg az európai vásárlóknak be kellett érnie a négyhengeres motorokkal, addig Japánban akár 3,5 literes V6-ost is rejthetett a gépháztető. A Lexus IS-ből származó hathengeres benzines 276 lóerős teljesítményt és 344 Nm csúcsnyomatékot adott le.

Alfa Romeo 147

Alfa Romeo 147 GTA – Nem csak a 156-os és a 166-os kiváltsága volt a gyönyörű V6-os Busso motor, hanem az olaszok kompakt modelljének legsportosabb változatába is bekerült. A széles kerékjárati íveiről és nagy légbeömlős lökhárítóiról jól felismerhető 147 GTA-t 250 tagú ménes repítette. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 6,3 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 246 km/óra.

Renault Clio

Renault Clio V6 – A leginkább radikális átalakítást a franciák végezték, akik az R5 Maxi stílusában faragták át a Clio-t, amiből így egy középmotoros kisautó született. Brutális szélesítések és az oldalán elhelyezett hatalmas légbeömlők azonnal felismerhetővé teszik. Az első ülések mögött 3 literes V6-os motor dolgozik, mely a hátsó kerekeket hajtja. Kezdetben 230, majd 255 lóerős teljesítményre lőtték be a Lagunából származó motort.

BMW 3-as Compact

BMW 325ti Compact – Az E36-os kompakt változata után 2000-ben mutatkozott be az E46-osból készített változat, mely az elődnél is megosztóbb formájú lett. Ettől függetlenül a 2,5 literes sorhatos motorral szerelt változatok remek forró ferdehátúak. Az 1,3 tonnás autót 192 lóerő és 245 Nm nyomaték teszi élvezetessé.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf V R32 – Kicsivel több mint 10 éve jelent meg az akkor éppen minden eddigi Golfnál erősebb R32-es modell. 3,2 literes motorja 250 lóerőt teljesített, álló helyzetből 100-as tempóra bő 6 másodperc alatt gyorsul az összkerekes kompakt. A VW visszafogottan díszítette az autót, így az R32-est csupán markánsabb légbeömlőiről, az apró feliratokról és a középre vezetett kipufogóiról ismerhetjük fel.