Mindig csak körpályák meg hosszú távú versenyek meg hegyi felfutók – az ember egy idő után ráun, és akkor jön a kiégés, az érdektelenség, a slendriánság, a hanyag fejlesztőmunka.

Az Aston Martinnál tisztában vannak ezzel, ezért a mérnökök egészen különleges feladatot kaptak: a most hétvégén lezajlott londoni Red Bull Soapbox versenyre kellett ütőképes autót összetákolniuk, akarom mondani, kifejleszteniük.

Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 1
Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 2

Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját

Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 10
Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 11
Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 12
Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 13
Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 14
Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 15
Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 16
Fotó megosztása:

A Le Mans-i 24 órás versenyt idén megnyerő V8 Vantage GTE mintájára, miniatürizálva megépített szappanosláda-versenyautót a világegyetem egyik legősibb, soha ki nem apadó energiaforrása: a gravitáció hajtja. Pilótaként felmerült a Le Mans-i bajnokok, Darren Turner és Jonny Adam neve, ám az istálló végül úgy döntött, félti az életüket.

Így Alex Summers, az Aston Martin prototípus részlegének főmérnökét jelölték ki önkéntesnek, aki a 24 óra helyett mindössze hozzávetőlegesen 24 másodpercig tartó futamon dicsőségre kormányozhatja az autót, vagy rettenetesen összetörheti magát.

Megújuló ősenergia hajtja az Aston Martin legújabb versenyautóját 17