Összeszedtünk tíz gondolatot arról, hogy az idősebb sofőrök miért jobbak a fiataloknál. Hiszen lássuk be, a tapasztalat mellettük szól.

1.- Az idősebb korosztályra jellemző, hogy nem nagyon tudnak aludni, ezért talán arra is kevesebb az esély, hogy elalszanak a volánnál.

2.- Diszkóba is igen ritkán járnak a nyugdíjasok, ezért nem okoznak “diszkóbalesetet”.

3.- Az idősek olcsóbban megússzák az autózást. Nem rúgják neki, ezért kevesebb üzemanyagot égetnek el és lassabban kopnak az alkatrészek is.

4.- A nyugdíjas vezető teljesen ki tudja zárni a külvilágot, hiszen a látása és a hallása sem a régi, így nem zavarja a többi autós, mentő, tűzoltó, rendőr, légkalapács, vonat vagy sorok között osonó robogós, észre sem veszi őket. A fiatalok meg azért nem hallják a szirénázó mentőt, mert üvölt a zene az autóban.

5.- Míg a fiatalok állandóan rohannak, a nyugdíjasok már nem sietnek, megfontoltak, így legfeljebb csak dugót okoznak.

6.- Az idősebb sofőrök már a piros lámpánál sem kapkodnak, ráérnek akár 2-3 váltást is kivárni a sor elején, mire észlelik, hogy indulni kellene. Ne is próbálj meg ilyenkor rájuk dudálni, hiszen immúnisak a zajokra, lásd 4. pont.

7.- A nyugdíjas korú sofőrök nagy előnye a tapasztalat. Mindent látott, hallott már, csontjaiban érzi a forgalmat, ismeri a sofőrtípusokat, pont ezért vezet megfontoltan.

8.- A fiatalok rohannak, ész nélkül tapossák a gázt, ezért több bírságot kapnak, ami jó az államháztartásnak.

9.- Sokszor jellemző a korosodó sofőrökre, hogy a magas sebesség és a drága matrica miatt elkerülik az autópályákat, inkább másodrendű utakon közlekednek, ami növeli a balesetveszélyt. Előnyükre válik viszont, hogy szabadabban választhatják meg az autózás időpontját, ezért lehet, hogy nem ülnek autóba a csúcsforgalomban.

10.- Az idősek mellett szól a nagy rutin is, de a közlekedéspszichológusok azt is kiemelik, hogy sokszor bizony kevésbé figyelik a táblákat, mert úgy érzik, a régi beidegződésekkel meg tudják oldani a kritikus helyzeteket. Na ez nem szokott mindig összejönni.