Az európai EuroNCAP ausztrál verziója, az ANCAP program egy 1998-as és egy 2015-ös Toyota Corollát engedett egymásnak, féloldalas ütközést szimulálva 64 km/órás sebességgel. Az eredmény látványos, mint megannyi esetben, most is a modern technika győz, kiütéssel.

Nincs esélye az öreg Toyotának modern rokonával szemben, megroppan az utascella, a légzsák nélküli kormány kemény ütést mér a fejre, az utasokat valósággal összepasszírozza az ütközés erejétől gyűrődő karosszéria. A mérések alapján a  fej, a mellkas halálos terhelést kapott, a lábak is komolyan sérültek.  Ellenben a hazánkban Auris néven árult típus utasai megúszták az ütközést, az ötcsillagos töréstesztet felmutató konstrukció tette a dolgát.

Az ausztrál utakon futó autók 20 %-a 2000-es vagy azt megelőző típus, ehhez képest a halálos baleseteknél 33 % ezen járművek aránya. A 2011 után gyártott autók adják a forgalomban lévő típusok 31 %-át, a haláleseteknél azonban csak 13 % az arányuk. Így balesetnél négyszer nagyobb eséllyel szenved halálos sérülést egy öregebb autóban utazó ember.

A videó üzenete világos, az új autó életet ment, míg a régi veszélyes. A következtetéseket mindenki vonja le maga, de kissé úgy csapódik le a videó, mintha a régi autók tulajdonosai önhibájukból veszélyeztetnék saját és utasaik életét.

Magyarországon két év alatt 13,4-ről 13,9 évre nőtt a forgalomban lévő személyautók átlagéletkora, és az eladásra hirdetett autók átlagéletkora is közelít a 12 évhez.