A Ford a hatvanas évektől kezdve folyamatosan jelen van a raliban, de igazán az Mk I-es Escorttal vetette meg a lábát ebben a versenysportban. Az Escort raliváltozata egyszerre debütált az utcai modellel 1968-ban.

Az utcai verzió 1600-as iker-vezérműtengelyes motorja 109 lóerős volt, de a versenyváltozatból akár 160 lóerőt is könnyedén ki lehetett csikarni. Sajnos ez a teljesítmény az Alpine-ok és a Porschék ellen kevésnek bizonyult, mivel azonban az Escortot az 1600-os motorral homologizálták, nem lehetett nagyobb motorral rakni bele, csak egy újabb homologizáció során.

Mindezek mellett az Mk I-es első korszaka eredményesnek mondható, hiszen 68 és 70 között tizenegy rangos nemzetközi versenyt nyert meg, köztük Hannu Mikkolával háromszor is az 1000 Tó Ralit, és Roger Clarkkal az Akropolisz Ralit.

letöltés (1)

A képeken látható autó már teljesen más kategória, kihozták belőle a maximumot. Ebből a verzióból mindössze hat darab készült az Alan Mann Racing Team égisze alatt. 1968-ban álltak rajthoz velük brit és europai túraautó bajnokságokon.

Az Alan Mann-féle Escortokból készült ez a B-csoportos fenevad is, 260 lóerős Cosworth motorral, amit egy későbbi felújítás alkalmával 240 lóerősre cseréltek. Ez a motor van jelenleg is az autóban.

letöltés (2)

A Ford teljes restaurálást 2014-ben fejezték be, és már abban az évben pályára vitték a Goodwood Festival of Speed-en. Meg is nyerte kategóriáját.

A gyönyörű állapotnak örvendő Escort 2017.március.19-én cserélt gazdát a Bonhams brit árverésén, ahol 203 100 fontos árnál sújtott le a kalapács. Ez átszámítva 72 millió forint.

letöltés (3)letöltés (4)letöltés (5)letöltés (6)letöltés (7)letöltés (8)letöltés