A képeket olvasónk küldte jó pár hónappal ezelőtt, és egy levelezőfiók pucolása során bukkantunk rájuk, még szerencse, hogy nem kallódtak el végleg. Mert ez egy igazi kuriózum, nem csak hazánkban. Aki valamilyen oknál fogva a különcök között is ki akar tűnni, az jó helyen tapogatózik a 21026 kódjelű típussal.

Az Egyesült Királyságban 1973-ban kezdődött a jobbkormányos, kifejezetten erre a piacra gyártott típusok története, és ezen a fotózott képen is látszik, hogy az átlagtól eltérő extrákkal próbáltak betörni a tőkés piacra. Legszembetűnőbb a műbőr tetőborítás, vagy a mérföldes sebességjelző, de a márka rajongói biztos kiszúrnak még ezernyi apróságot, amit mi nem fedeztünk fel.

A 6-osra végződő kódjelű – tehát jobbkormányos modellben, a motortér jobb oldalára került át az akkumulátor, a fékszervó dobja, a fékrendszer és a hidraulikus kuplung is. Bár külsőre 1200-esnek látszik ezekben a modellekben, 77 lóerős 1500-ös motor szerepelt, négyfokozatú sebességváltóval kombinálva.
IMG_0319IMG_0320IMG_0321IMG_0322IMG_0324IMG_0326