Mindenki számára ismert szófordulat a “villant a traffi”. Amikor ez elhangzik, akkor már tudjuk, hogy az illető horogra akadt, és búskomoran várja a vaskos büntetési csekket. Ezért éjjel hirtelen villanó fényt látva minden autós gyomra összeszorul. De vajon csak akkor fizetünk, ha látjuk a figyelmeztető jelenséget? Vagy az új rendszerek már egyáltalán nem vakuznak, ez csak régi berögződés? Igen is meg nem is. A következő videón jól látszik, hogy van, ami villant. Ez biztos. https://www.youtube.com/watch?v=1Z7TKs4VQl8 A villanás azért látható, mert ez a fixen telepített egység még radaros. A Ramet AD9-es az M0, M1, M1/M7 autópályákon üzemel, maximális mérőtávolsága 60 méter, és vörös vakuval villantja meg az arra haladó járművet. Nem villannak viszont a lézeres mérőeszközök, amelyekkel 1996 óta figyeli a rendőrség a hazai közlekedőket, a VÉDA rendszer ARH CAM-S1 egységei is ebbe a kategóriába tartoznak.
A traffipax olyan, mint a Toyota
Tévesen terjedt el a köztudatban a traffipax szó, helyette a sebességmérő berendezés a helyes kifejezés. A traffipax egy sebességmérő márka, így ez olyan, mintha a személyautó helyett mondjuk Toyotát mondanánk.
Kommentek