Láttunk már sok cifra dolgot, ami Oroszországban történt, de ezektől a képektől szerkesztőségi szinten mentünk le hídba. Ez nem photoshop, és nem is trükkfelvétel, tényleg az egyik megmaradt Tu-144-es pihen a hátsó udvaron. 
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 1
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 2

Hogy kerül egy szuperszonikus repülő a hátsó kertbe?

Hogy kerül egy szuperszonikus repülő a hátsó kertbe?

Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 13
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 14
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 15
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 16
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 17
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 18
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 19
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 20
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 21
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 22
Fotó megosztása:
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 23
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 24
A szovjet gyártmányú, szuperszonikus utasszállító Kazany városának peremén parkol, és hosszas böngészés után jöttünk csak rá, valójában miről is van szó.
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 25
Ez a repülő az egyik példánya annak a 16 darab hangsebesség feletti repülésre képes utasszállító gépnek, amelyet 1975. augusztus 20-án állítottak szolgálatba a Szovjetunióban. A gép mellett látható épület pedig a Kazanyban található repülési intézet. Így már minden érthető, de ettől függetlenül továbbra is elképesztő a látvány. 
A CCCP-77107 lajstromszámú gép 180 alkalommal emelkedett a levegőbe és összesen 357 órát töltött ott. 1977-től repülési kísérletekre használták, amelyekből kiderült, hogy 195 tonnás felszállótömeggel és 15 tonnának megfelelő teherrel 3080 kilométeres hatótávolságot lehet elérni. Héttonnás teherrel ez 3600 km-re növelhető. A gép 1985. március 29-én szált le utoljára a repülőgépgyár kifutójára, és azóta is Kazany városban van.
A legkomolyabb, hogy még 2009-ben is sikerült működésre bírni a mára igencsak megviselt madár néhány funkcióját:
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 26
A Tu-144 utolsó útjáról készült korhű felvételek, 1985-ből.
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 27
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 28
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 29
Hogy kerül egy  szuperszonikus repülő a hátsó kertbe? 30
De akár így is csinálhatták volna: a videón egy Mi26-os helikopter és szállítmánya látható.