Amikor a Renault 1999-ben megvásárolta a frissen privatizált Dacia 51 százalékát, és 489 millió eurós modernizációs beruházásba kezdett, a Logan nem volt még több, mint egy olcsó tömegautó gondolata. Az évek során azonban a projekt egy egész programmá terebélyesedett, sőt: a Renault-Nissan szövetség stratégiájának egyik alapvető oszlopává vált.





2003 Készülnek a Logan első vázlatai a Renault formatervező stúdiójában. A francia márka ekkor már 99,3 %-os tulajdonos a Daciában.

2004 Nyáron megjelenik a Logan, a márka első újkori modellje. Még ebben az évben elárasztják vele a keleti blokkot, köztük Magyarországot.

2005 Az EuroNCAP töréstesztre küldi a Logant. Háromcsillagos utasvédelem, egycsillagos gyalogosvédelem a mérleg

2006 Egy indiai tuningműhely, a DC Design nyújtott tengelytávú kombit épít a Loganból. A Logan Steppe tanulmányból hamarosan kibontakozik az MCV, a piac messze legolcsóbb hétüléses személyautója.

2007 Komoly erősítésbe fog a Dacia, a Logan letámadja az Európán kívüli piacokat. Indiában Mahindra Renault Logan, Iránban Renault Tondar 90 néven árusítják.

2008 Egy évvel a dobozos MCV (Logan Van) után bemutatkozik a modell pick-up verziója. Még ebben az évben felvarrják a Logan ráncait, különösen a beltérben nyilvánvaló az előrelépés.

2011 Az észak-amerikai Electric Mobile Cars tisztán elektromos járműveket készül bevezetni az USA piacán. a háromtagú flotta pick-up tagja egy átalakított Dacia Logan. A cég később csődbe jut, de legalább megpróbálták.
Minden, amit valaha tudni szerettél volna a Dacia márkáról: múlt, jelen és jövő egy helyen, pont itt.




