A lakosság többnyire elsőkerék-hajtású autókkal megy neki a télnek, de vannak hátul hajtó és egyre nagyobb számban 4x4-es autók is. Melyikkel mire figyeljünk havas úton járva?
A lakosság többnyire elsőkerék-hajtású autókkal megy neki a télnek, de vannak hátul hajtó és egyre nagyobb számban 4x4-es autók is. Melyikkel mire figyeljünk havas úton járva?

Itt a hó, mit szóltok hozzá, magyar autósok?

Itt a hó, mit szóltok hozzá, magyar autósok?

A lakosság többnyire elsőkerék-hajtású autókkal megy neki a télnek, de vannak hátul hajtó és egyre nagyobb számban 4x4-es autók is. Melyikkel mire figyeljünk havas úton járva?
Itt a hó, mit szóltok hozzá, magyar autósok? 9
Összkerekes autóval hiába szárnyalunk felfelé büszke sasként, fékezéskor pont olyan esendő, mint elöl vagy hátul hajtó társai
Ha az autó orra kicsúszik a túl gyorsan megindított kanyarban, semmiképp ne tekerjük beljebb a kormányt! Inkább nyissunk vele egy kicsit és vegyük el a gázt
Téli vezetési fogások gyakorlásra életszerű sebességnél a tököli pálya biztosítja a legjobb feltételeket, a betonplacc mérete és biztonságossága okán
Fotó megosztása:

Összkerekes autóval hiába szárnyalunk felfelé büszke sasként, fékezéskor pont olyan esendő, mint elöl vagy hátul hajtó társai

Összkerekes autóval hiába szárnyalunk felfelé büszke sasként, fékezéskor pont olyan esendő, mint elöl vagy hátul hajtó társai

Végre-valahára itt az első komolynak mondható hó az utakon. Igen, végre-valahára: szerkesztőségünkben nem egy olyan elvetemült autóbuzi szolgál, aki számára nem sorscsapás, hanem örömforrás, izgalmas kihívás, remek móka lehetősége a hó az aszfalton.

Hogy mennyire magányosak vagyunk ezzel az érzéssel, a következő kis videóból kiderül; a megkérdezett fővárosi autósok többsége ugyan örül a hónak, de csak a fehér víz látványát, hangulatát szeretik, a megváltozott közlekedési viszonyokért cseppet sem lelkesednek:

a videó a hirdetés után indul

A mikrofonos gyorsteszt pozitív tapasztalata, hogy szinte mindenki téli gumit húzott autójára már a későn jött első hó lehullása előtt. Nem is volt igazán durva fennakadás ma a fővárosban – legalábbis azokon az utakon nem, amerre mi jártunk.

Persze ilyenkor a médiákokat elözönlik a vezetéstechnikai tanácsok, bölcs intelmek, praktikus tippek. A hóláncokkal, megnövelt követési távolságokkal, óvatos lassításokkal, egyáltalán, az ilyenkor javallott lassabb autózással kapcsolatos jótanácsokat tessenek megfogadni; ha a Belügyminisztérium az idén is küld SMS-t, hogy maradjon a gépjárműbe és szálljon át egy másikba, tessék majd szót fogadni!

Egy apró kis javaslatot viszont mi is tennénk a nehezen jött igazi télben autózóknak. A biztonságra törekvés mellett törekedjünk arra is, hogy ne akadályozzuk, aki gyorsabb nálunk! Aki csak 40-nel slattyog az Egyes főúton a centis hóban, mert úgy érzi  biztonságban magát (ma reggeli, életből vett példa), természetesen ne menjen gyorsabban annál, amennyivel tud. De azért néha nézzen a tükörbe, és ha látja, hogy mögötte olyanok torlódnak fel, akik gyorsabban is mernek/tudnak menni, ne szégyelljen lehúzódni egy alkalmas helyen és elengedni azt, akinek autója, tudása lehetővé teszi, hogy gyorsabban is biztonsággal autózhasson!

Szeretsz hóban autózni?
Igen, alig vártam már a havat!
1% ()
Mindegy, ha menni kell, menni kell hóban is
1% ()
Gyűlölöm, rettegek, félek
1% ()
Utálom, mert bár én ellennék, a sok lelassult mazsola idegesít
1% ()
Ha a hó jön, én nem megyek. Autóval.
1% ()