Egyre több MG gördül a hazai utakon, szaporodnak a szalonok, csábító áron kínálják magukat az új típusok, de ezek a takaros autók mintha nagyon messze lennének attól a filozófiától, amit az márka egykor képviselt. Hogyan értünk el idáig? Kezdjük egy kis történelmi gyorstalpalóval!
Az angol autógyártás derekasan állta a sarat a XX. században, a motorizáció élén járó nemzetként törték az utat a többiek előtt. Az 1950-es években csak az Egyesült Államok előzte meg a briteket darabszámban, de exportot tekintve világelsők voltak.
Ikonikus márkák születtek, amelyek markáns képet égettek a világ autósainak tudatába. Mindenki tudja, hogy ha luxus, akkor Rolls-Royce, ha terepjáró akkor Land Rover, a mókás angol kisautót pedig Mininek hívják.





Akkora hagyatékot halmoztak fel, ami az ipar hanyatlása, a versenyképesség elvesztése után is megmaradt. Ma már a nemzeti büszkeséget dagasztó márkák mögött sok esetben külföldi cégek állnak, a BMW-nél landolt a Mini és a Rolls-Royce, a Volkswagen vitte a Bentley-t, az indiai Tata pedig a Jaugar-Land Rover kettőst tette zsebre.
Presztizs eladó
A recept működött, a történelmi múlt sokszor segített a modernizált típusok eladásában, és a kétezres években volt még parlagon ilyen félhalott angol márka. Ez volt az MG, amit 1924-ben alapítottak, és sokáig vérbeli sportos roadsterekkel próbáltak felszínen maradni, miközben egymásnak adták a kilincset a tulajdonosok. 2006-ban kínai kézbe került, jelenleg a kínai állami tulajdonban lévő SAIC Motorhoz tartozik.
Az MG logó még mindig hívószó, főleg Angliában
A kínai cég pedig úgy döntött, feléleszti és tömegmárkává emeli az MG-t. Ezt a tervet pedig komoly modelloffenzívával, szisztematikusan viszik véghez. Az Egyesült Királyság piacán a nulláról a 80 ezres tartományba ugrott az eladott MG-k száma öt év alatt.
Működik a nosztalgiafaktor a szigetországban, de nálunk is szépen fogynak az MG modellek, amelyek kecsegtető árral, és a legfőbb igényeket lefedő hajtásláncokkal csábítják a vevőket. A a szívó benzinmotoros változattól a külső áramforrásból is tölthető hibriden át a tisztán elektromos modellekig minden van, és most egy öntöltő hibriddel bővült a sor.
Ez az MG3 Hybrid+ amivel a városi kisautók között mutatták meg milyen egy full hibrid típus, a méretéhez képest bődületes 195 lóerős teljesítménnyel.