Már az ajtó nyitása sem a megszokott módon történik, elég, ha kulccsal a zsebben közel megyünk az autóhoz, és varázsütésre az ajtók síkjából kiemelkednek a kilincsek. Valamiért ezt imádják az elektromos autóknál, hasonló megoldást alkalmaztak a Teslában, és a Jaguar i-Pace-ben is. A DS-é ügyesen működik, ha kell előbújik, ha pedig eltávolodunk az autótól, akkor mindenféle gombnyomogatás nélkül magától bezáródik az ajtó, miközben behúzza a kilincseket is. Míg a mutatvány kintről látványos, addig bentről eleinte ijesztő, mert a kilincsek jól hallható kattanással lapulnak bele az ajtólemezbe. Pár alkalom után nem tűnik fel, de eleinte levert a víz, hogy vajon mi borult fel a csomagtartóban.

Otthonos, világos, kényelmes
Ha már kilincs, akkor az ajtóbehúzó is furcsán magasra került, nekem pár napba beletelt, mire egyáltalán észrevettem, hogy belülről nem a térképzsebnél fogva kéne becsuknom az ajtót, hanem a jóval feljebb lévő markolatot kell megragadni. Hasonlóan elfuserált magasságban van a csomagtartónyitó gombja is, amelyért le kell nyúlni egészen a rendszámig. De ha már bent ülünk, akkor is nagyon más a környezet, mint amit megszokhattunk.

Csodás, varrt minta
Először is a hangulat sokkal inkább olyan, mintha kanapén ülnénk egy modern nappaliban, nem pedig egy kompakt autóban. Világos bőr mindenhol, kényelmes, puha ülés, díszvarrások és végtelen mennyiségű rombusz. Az egész annyira jól néz ki, hogy senkinek nem jut eszébe, hogy vajon milyen lesz használat közben a simogatós gombokkal elérni, amit akarunk. A minőségérzet elég vegyes, a bőr vagy a csillogó, sokszögű nyomógombok igazán klasszak, de kontrasztnak ott vannak a kevésbé arisztokratikus eredetű, kemény, olcsó műanyagok is.

Digitális műszerfal
Műszerfala egy nagy TFT monitorból áll, középen a sebesség, balra a pillanatnyi fogyasztás – vagy visszatöltés –mértéke, jobb oldalon pedig az akksi töltöttségét jelző skála, alul pedig a hatótáv. Akinek más infó fontos, az a kijelző középső részén más adatot is megjeleníthet és van eltüntethető plexilapra vetítő head up display is. A középkonzolon nagy, az automata váltók fokozatválasztójához hasonló karral lehet dönteni az előre, hátra, üres és parkoló állások között, illetve van egy B jelű állás is, ez az erőteljesebb visszatáplálást jelöli, olyan, mint a motorfék.

Elektromos autóban kifejezetten középkori megoldás egy ilyen fokozatválasztó monstrum
A váltókar – nem az, de nevezzük így – körül kaptak helyet az ablakemelő gombok, ezt olcsóbb autóknál, ahol spórolásból helyezik őket ide kritizálni szoktuk, és sajnos itt is rossz megoldás, akármilyen gyönyörű gombokat is kaptak az ablakok. Tovább növeli a káoszt, hogy pont ugyanúgy néznek ki, mint az ajtózár és az utasoktól az ablakemelők kezelésének jogosultságát megvonó gomb. Középen van még az AndroidAuto, és CarPlay kompatibilis fedélzeti rendszer 10,3 colos érintőképernyője, amin a fogyasztási statisztikák is megjeleníthetők.

Csinos grafikonon a fogyasztás
Elöl kényelmes, tágas a DS 3 Crossback, hátul viszont először a lábtér fogy el – 190 centivel már nem jó magam mögé bekászálódni, de a belmagassággal nincs baj, sőt, a tetőborítás csak hátrébb kezd meredeken süllyedni, így a magasak kényelmesen neki is támaszthatják a fejüket. Azért nagyon nem kell őket irigyelni, mert ha kicsit előrébb billentik a fejüket, a kapaszkodó pont beleáll a halántékukba.

190 centivel ennyi a lábtér
A simogatós gombok látványosak ugyan, de autóban, menet közben ilyet használni nem a legjobb. Pláne, hogy a klíma beállításához is menüben kell búvárkodni, sőt, a szegény fedélzeti hifi sem kapott legalább egy árva tekerőgombot a hangerő szabályozásához.
Pakolni az extra mély kesztyűtartóba, a felnyitható könyöklőbe és az ajtózsebbe is lehet, telefont tölteni a feláras indukciós felületen lehet, vagy a közelében lévő két darab USB aljzat egyikével.
Csomagtartója 350 literes, és néhány apróságnak – pl. defektjavító – a padló alatt is van helye, de az autóval együtt érkező kétféle kábel már a csomagtartóban foglal értékes helyet. A háttámlák lehajtása után 1050 literes lesz a csomagtartó, de nem lesz sík a rakodóhely, és az is látszik, hogy nem gyakori variálásra tervezték őket, mert visszahajtás után a biztonsági öveket is becsípik a háttámlák.

Nem szűk, de nem is tágas a második üléssor