Röviden – Audi A1 Sportback 30 TFSI | |
---|---|
Mi ez? | A legkisebb Audi, ami apró méretben hozza a márkára jellemező gazdag felszereltséget és műszaki tartalmat |
Mit tud? | Markáns, a kategóriában egyedien agresszív megjelenést, és a végtelenségig bővíthető extralistát |
Mibe kerül? | A típus 6 850 000 forintról indul, de mint a tesztautó mutatja, könnyen elérhető a kategóriához mérten könnyfakasztó 13 milliós ársáv |
Kinek jó? | Aki valamiért ilyen kis méretben élvezné egy prémium autó szolgáltatásait, de irtózik a Mini-féle kört körre halmozó színes, laza stílustól. |
A Volkswagen-konszern gigantikus méreteinek előnye, hogy bármit összelegózhatnak. Náluk nem gond fölfelé, vagy lefelé bővíteni a palettát, mehet a márkák közötti cserekereskedelem, így lehetett Audiból átmatricázott SEAT (Az A4-ből készült Exeo), vagy épülhet a Volkswagen Polo alapjaira sokkal drágább, sokkal magasabb felszereltséget adó Audi.
Az Audi A1 első generációja tulajdonképpen így született 2010-ben. Ekkoriban a piac egyenesen megőrült a Fiat 500-asért, a Mini csillaga is magasan járt, a Volkswagennél érezték, hogy lehet keresni a drágább kisautókon, ezért a Polo műszaki tartalmát Audi elemekkel feltupírozva piacra lépett az A1.
A recept bevált, egy ráncfelvarrással nyolc évig volt a palettán, a számok jól alakultak, így nem volt kérdés a folytatás: 2019-ben jött a második generáció, immár csak ötajtós karosszériával és kizárólag benzinmotorokkal.
A tesztautóban a kínálat derekát adó háromhengeres benzines dolgozik, egy literből kihozva 116 lóerőt. Érdekes csomag ez, így ebben a méretben, ezzel a motorral, ezen az áron.


Ilyen autó ennyi pénzért nincs még egy
Ilyen autó ennyi pénzért nincs még egy



















































