A Ford 2,3 literes, tisztán alumíniumból készített, négyhengeres EcoBoost blokkjának új generációja a Focus ST eddigi legerősebb motorja. Teljesítménye 280 lóerő 5500-as fordulatszámnál, a forgatónyomaték pedig 420 Nm a 3000 és 4000 közti tartományban, ennek köszönhetően 5,7 másodperc alatt gyorsítja az autót álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
A gázreakciót speciális kialakítású, kettős megfúvású turbófeltöltő teszi robbanékonnyá, amely a külön erre kialakított csatornák révén hatékonyabban hasznosítja a kipufogógáz energiáját, minimálisra mérsékelve a gázelvételnél kialakuló interferenciát. Az eredetileg a Ford GT-hez és az F-150 Raptorhoz fejlesztett turbólyuk-kiküszöbölő technológiának köszönhetően kövér gázra szinte azonnal az ülésbe préselődünk sport és race üzemmódokban. Amikor viszont elengedjük a gázpedált, a rendszer nyitva tartja a pillangószelepet, mérsékelve ezzel a turbófeltöltőből származó ellenirányú levegőáramlást, fenntartva így a turbinakerék fordulatszámát, hogy szükség esetén gyorsabban épülhessen fel a töltőnyomás.
Az elektronikus működtetésű megkerülőszelep pontosabban szabályozza a töltőnyomást, így javítva a motor teljesítményét. A blokk gázcseréjét az ellennyomást csökkentő kipufogórendszer, egyedi szívórendszer és optimalizált közteslevegő-hűtő segíti.

A Focus ST hatfokozatú manuális sebességváltójával állítólag 7 százalékkal gyorsabban kapcsolhatók a sebességfokozatok, mint a Focus standard változatában, szóval ebben is különbözik a sportmodell a normál verziótól. A Ford Mustangban bemutatott fordulatszám-szabályozó technológia bekerült a 2,3 literes EcoBoost manuális sebességváltós modelljeibe is, amitől úgy érezheti magát a hétköznapi autós a volán mögött, mint egy versenyző. De mit is jelent ez pontosan?
A simább és gyorsabb fokozatváltások érdekében egy figyelmeztető fényjelzést kap a vezető, hogy mikor a optimális a váltás, visszaváltáskor pedig a motor elektronikus vezérlésével rövid gázfröccsöt ad, hozzáigazítva ezzel a fordulatszámot a kiválasztott sebességfokozathoz. Ez azt jelenti, hogy az alábbi videóban látható, igen nagy gyakorlatot igénylő vezetési technikát az autó elvégzi helyettünk.
2019 végén érkezik majd a hétfokozatú automata is, de egyelőre csak manuális váltóval rendelhető a Focus ST.