Már sorban a sokadik i-Cockpit-os Peugeot kerül hozzám, és a kicsike, alacsonyra épített kormánykerék, a magasan lévő műszerekkel egyre jobban tetszik. Ugyan elsőre idétlen érzés a hasmagasságban lévő kormányt tekergetni, de alig pár nap alatt rá lehet kapni a dolog ízére. Olyannyira, hogy utána már szinte hiányzik is az a fajta tágasságérzés, ami ennek a megoldásnak köszönhető.

Igényes kivitelű, csinos belső
Fekete belsejét határozott piros csíkok, illetve a kormányon, ülések szélein, váltószoknyán végigfutó díszöltések teszik változatossá, az alul lapított kormánytól és a fém pedálsortól, és a jó oldaltartású, szintén csinos ülésektől pedig még sportosság íze is van az utastérnek. Egy marhaság van csak benne, a fém váltógomb. Jó, annak lehet örülni, hogy fém, meg masszív, de a -5 fokos utastérben az első fél órában nagyon kellemetlen a nehezen átmelegedő fémtömböt fogdosni.

Váltózokni került a jeges tapintású váltógombra
Illetve van még egy, a kalaptartó. Ezt csomagtartó-rámolásnál kézzel kell felhajtani, aztán ha elfelejtjük lehajtani, nem látni hátra semmit. Az sem megoldás, ha a hátul ülőt megkérjük, hajtsa le ő, mert csukott csomagtartóajtóval ez nem megy. Marad a kiszállás, saját kezű visszahajtás, anyázás, fogadkozás, hogy eztán majd odafigyelsz. És legközelebb ugyanúgy megszívod.

A világító piros díszkeret fénye kikapcsolható
Csomagtartója kis autóhoz mérten egész jól használható, vannak benne kis gumiszalagos rögzítőpántok, hálós zseb és világítás is, de szatyorkampó, vagy más extra nincs. A 350 literes alapfelállás könnyen tovább bővíthető a háttámlák lehajtásával, amikor sík padlóra lehet halmozni a csomagokat. A háttámlák visszahajtása után viszont a biztonsági övre oda kell figyelni, mert hanyagul visszahajtva az övet azonnal becsípi a mechanizmus.

Piros díszöltés a kormányon
Magasan ülő műszerfala is jól néz ki, a fura csepp alakú keretben ülő műszerek külső ívén kapcsolható piros fénycsík fut körbe, köztük pedig TFT kijelző az extra adatoknak. Kárpitjai puhák, az anyagok, összeszerelés minősége meggyőző. A központi, érintőképernyős kijelző grafikája, menürendszere átlagos, különösebb extra tudás nélkül. Viszont az Android Auto és a telefon párosítás úgy megy vele, mint a karikacsapás.

Pontos, jól használható a hatfokozatú váltó
Elöl tágas, kényelmes, jók az ülései is, de hátul legfeljebb 180 centiig van elég élettér. Hiába a megemelt tető, a belmagasság mégis túl alacsony. Ebben szerepe lehet az amúgy roppant hangulatos üvegtetőnek is, ami világossá, barátságossá teszi a belsőt.