Röviden – Toyota LandCruiser, 2018-as modellév | |
---|---|
Mi ez? | Alvázas terepjáró magas komfortszinttel, akár hét üléssel. Az új modell igazából a 2009-es Prado alaposan felfrissített változata, itthon kizárólag 2,8 literes, 177 lóerős dízelmotorral, kötelezően 4×4-gyel, kézi vagy automata váltóval |
Mit tud? | Tágas, kényelmes, gazdagon felextrázható utazóautó, teljesen automata összkerékhajtásával műszakilag bolondbiztos és hihetetlen könnyedséggel győzi le a legdurvább akadályokat is |
Mennyibe kerül? | 12,04 millió forint az induló ár, 20,1 millió a fullos VX-L, de ehhez még 400 ezres extra a harmadik üléssor és 2,25 millió a bőrüléses, terepkamerás, navigációs, holltérfigyelős extracsomag. A képeken szereplő kocsik tehát 22,75 milliós változatok |
Kinek jó? | Az új LandCruiser valami egészen elképesztően jó terepjáró, luxusautónak viszont inkább csak közepes. A magas árat annak érdemes megfizetnie érte, aki valóban durva helyekre akar menni, mert ezen a kocsin nem a megjelenés vagy a presztízs kerül sokba, hanem a valódi tartalom |
A nálunk Toyota Land Cruiserként ismert modell a világ keményebb vidékein a Prado utónevet is viseli, ez ugyanis csak a kistesója egy még nagyobb terepjárónak (amit nálunk Land Cruiser V8 néven árultak, amíg árulták). A 2009-es mai, ötödik generáció tavaly alapos frissítésen esett át; a kocsi kívül-belül annyira megújult, hogy az már-már felér egy modellváltással. Persze a lényeg maradt: alvázas felépítmény, rajta jókora bódé, benne hosszmotor, állandó összkerékhajtás, komfortos gurulás aszfalton és terepen – drágán, de a tartósság, elnyűhetetlenség ígéretével.
A kocsit Namíbiában mutatták be a nemzetközi szaksajtónak. Remek választás a Toyota részéről, és nem csak azért, mert így végre én is eljuthattam ide, hanem azért is, mert a 826 ezer négyzetkilométeres területen mindössze kb. két és fél millió ember él; egy ilyen ritkán lakott helyen szó szerint létfontosságú, hogy az autó elvigye az embert oda, ahova indult, és vissza is hozza. Amúgy ez a LandCruiser gyári szlogenje is: LandCruiser gets You there – and gets You back!
Sok emberrel beszélgettem kint a Toyotáról, a LandCruiserről. Véleményük egybehangzó volt: nagyon drága autó, de a legjobb, ami létezik, mert megbízható, a szervizelése már nem olyan drága, értéktartása pedig rendkívüli. Egy baj lehet vele: használtan nagyon meg kell nézni, mit vesz az ember, mert aki megvette újan a kocsit, az tuti, hogy alaposan ki is használta a képességeit. A megbízhatóságnak egyébként egy nagyon konkrét példáját meg is tapasztaltuk, amikor a kábé 25 éves V8-as Land Rover Discoveryvel elindultunk egyik szálláshelyünkre az odavezető tengerparti homokban (az “út”, mint olyan, Namíbiában elég széles fogalomkört fed le), aztán felforrt a víz, a gőz szétdurrantott egy dugót, és, na, mi jött megmenteni minket? Egy 30 éves LandCruiser.

Az új Toyota LandCruisert egyik ősi természetes élőhelyén, Afrikában mutatták be a nemzetközi sajtónak

Nem a Toyota rendezte így: lerohadt a Discoverynk és egy LandCruiser jött megmenteni minket